۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۱۲۵۲۵
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

ازدواج سفید آغازی برای فروپاشی خانواده

ازدواج سفید آغازی برای فروپاشی خانواده
استاد حوزه علمیه ازدواج سفید را آغازی برای فروپاشی خانواده دانست و گفت: کسانی که با دیگران روابط نامشروع دارند افراد مناسبی برای ازدواج نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صفاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته به مناسبت دهه کرامت در مسجد جامع غدیرخم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: براساس دین اسلام ازوداج سفید حرام است.

وی افزود: اسلام در امر ازدواج به پاکدامنی زن و مرد و پرداخت مهریه تاکید دارد، کسانی که با دیگران روابط نامشروع دارند افراد مناسبی برای ازدواج نیستند؛ زن مومن هرگز نباید با مردی که با دیگران رابطه نامشروع دارد ازدواج کند.

حجت الاسلام صفاری بیان داشت: زمانی که خطبه عقد برای زوجین خوانده می شود زن و مرد نسبت به یکدیگر تعهد پیدا می کنند بر این اساس هر دو نباید مرتکب عمل نامشروع شوند. کسانی که مقید به مبانی اسلام هستند ازدواج سفید را باطل می دانند.

استاد حوزه علمیه درخصوص نقش امامزادگان در گسترش مکتب اهل بیت(ع)، ابراز کرد: نسب حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با چند واسطه به امام حسن(ع) می رسد، امام هادی(ع) می فرمایند: هرکس ایشان را در ری زیارت کند گویی امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است؛ این کلام بیانگر جایگاه رفیع حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است.

وی با اشاره به اینکه منکران و منافقان درصدد نابودی اسلام هستند، اظهار داشت: شیعیان واقعی تفسیر قرآن کریم و دستورات اسلام را تنها از عترت دریافت می کنند، وهابیت با شبهه افکنی در دین مبین اسلام درصدد گمراه کردن مسلمانان است.

حجت الاسلام صفاری ابراز کرد: دشمنان برای اینکه حرمت خاندان عصمت و طهارت(ع) را نابود کنند واقعه کربلا را ایجاد کردند و خون بهترین انسان ها را بر زمین ریختند و پیامبراکرم(ص) و فرزندان ایشان را متهم به شرک و کفر کردند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که درباره اهل بیت(ع) غلو کردند آنان نیز درصدد بدنام کردن خاندان عصمت و طهارت هستند، امام علی(ع) می فرمایند: ما اهل بیت(ع) بنده و عبد الهی هستیم.

وی با اشاره به اینکه امامزادگان یاران کارآمد اهل بیت(ع) بودند که توانستند توطئه دشمنان را در نابودی مکتب تشیع خنثی کنند، گفت: دلیل تقرب اهل بیت(ع) به خداوند این بود که آنان مطیع فرمان الهی بودند.

حجت الاسلام صفاری در پایان خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) می فرمایند: کسی که حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند گویی مرا در مشهد زیارت کرده است./813/پ202/ب1

 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات