۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۶۱۲۴۳۴
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه:

پیگیری و احیای موقوفات حوزوی در دستور کار سازمان اوقاف قرار گرفت + فیلم

پیگیری و احیای موقوفات حوزوی در دستور کار سازمان اوقاف قرار گرفت + فیلم
حجت الاسلام عادل با تاکید بر اینکه پیگیری و احیای موقوفات حوزوی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: ۱۱۰ مرکز افق همزمان با دهه کرامت در بقاع متبرکه فعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در نشست خبری «روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان» که در همین سازمان برگزار شد، گفت: در زمینه اهمیت بقاع متبرکه در سیره علما و متون اسلامی مطالب بسیاری بیان شده است.

وی با بیان اینکه حرم ائمه اطهار(ع) و بقاع متبرکه باعث آرامش و ارتقای روح و معنویت انسان می شود، ادامه داد: پیامبراکرم(ص) به اذن الهی در خصوص مزد رسالت می فرمایند: من از شما مزد رسالت نمی خواهم اما از شما می خواهم همواره با فرزندان و اهل بیت(ع) من مودت داشته باشید.

حجت ‌الاسلام عادل درخصوص رویکرد سازمان اوقاف، ابراز کرد: واگذاری امور به مردم همواره در اولویت کارهای سازمان اوقاف بوده است چرا که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هر جا مردم حضور داشتند آن کار به بهترین شکل به انجام رسیده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: از این رو سعی شده حداکثر واگذاری ها و واسپاری ها اماکن مذهبی و دینی تحت عنوان هیات امنا با هماهنگی مردم صورت بپذیرد تا جوانان مومن و خوش فکر این اماکن را مدیریت کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۲ هزار و ۴۳۸ نفر هیأت امنا در سطح کشور دارای حکم هستند و 40 هزار و 254 نفر احکام زمامدار دارند؛ در سال جاری کل کار تنظیم بودجه و برنامه های فرهنگی امامزادگان و بقاع متبرکه توسط مردم و هیأت امنا انجام شده است.

حجت ‌الاسلام عادل از ایجاد و تاسیس مراکز افق با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد و ابراز کرد: مراکز افق مخفف فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی است قبل از تاسیس این مراکز تنها مرکز فرهنگی در بقاع متبرکه فعال بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در حال حاضر همزمان با سالروز تکریم و بزرگداشت بقاع متبرکه 110 مرکز افق به صورت رسمی کار خود را آغاز می کنند و در سال جاری 200 مرکز دیگر نیز تاسیس خواهد شد گفتنی است این مراکز به صورت مردمی اداره می شود.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است شب عید سال 98 با ابلاغیه ای که به اماکن متبرکه صورت گرفت 70 هزار بسته حمایتی که در مجموع مبلغ آن 18 میلیارد تومان می شد بین مردم نیازمند بخصوص مجاوران بقاع متبرکه توزیع شد که بیشتر این کمک ها توسط مردم جمع آوری شده یود.

حجت ‌الاسلام عادل اضافه کرد: در سیل اخیر فعالیت بقاع متبرکه در اعزام مبلغین برای کمک رسانی و جمع آوری اقلام مورد نیاز بسیار قابل توجه بود همچنین استقرار هیأت مذهبی در بقاع متبرکه و راه‌اندازی مدارس معارف اسلامی از دیگر برنامه هایی است که در این اماکن مقدس انجام شده و یا در دستور کار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره احیای موقوفات حوزوی، گفت: با تدبیری که ریاست سازمان داشت تدبیری اندیشیده شد تا دفتری برای رسیدگی به موقوفات حوزوی دایر شود که مسؤولت آن به حجت‌الاسلام آقامیری سپرده‌ شد تا با پیگیر رقبات و احیای آن موقوفات حوزوی احیا شود./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 4

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات