۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۱۲۲۹۷
جبرائیلی:

کتاب «روایت رهبری» تبیین ویژگی های رهبری است + فیلم

کتاب «روایت رهبری» تبیین ویژگی های رهبری است + فیلم
جبرائلی با بیان اینکه کتاب «روایت رهبری» تبیین ویژگی های رهبری است، گفت: ولی فقیه توانایی مدیریت جامعه اسلامی و غیر اسلامی را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدیاسر جبرائیلی نویسنده کتاب «روایت رهبری» مناسبات جمهوریت و اسلامیت در انتخاب ولی فقیه، امروز در آیین معرفی این کتاب که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، گفت: در این کتاب سعی شده به دو سؤال پاسخ داده شود نخست اینکه رهبر در نظام جمهوری اسلامی باید چه کسی باشد و چه کسی نباشد؟ و دیگر آنکه رهبر باید چگونه انتخاب شود و یا انتخاب نشود؟

وی با اشاره به اینکه این کتاب شامل سه فصل است که مربوط به امام خمینی(ره)، آقای منتظری و رهبر معظم انقلاب می شود، ادامه داد: در فصل نخست اشاره به سیر ولایت فقیه از خلقت بشر، بعثت پیامبراکرم(ص)، امامت و به غیبت می شود و در آن رویدادهایی که سبب شد خبرگان رهبر معظم انقلاب را انتخاب کنند روایت می شود.

این نویسنده در ادامه بیان داشت: جریان لیبرال از همان ابتدا با تمام توان در برابر اصل نظام جمهوری اسلامی ایران ایستاد و بعد از آنکه از این ایستادگی نتیجه ای نگرفت سعی کرد حکومت سکولار شکل بگیرد و بخشی از این کتاب اشاره به این امور دارد.

جبرائیلی ادامه داد: همچنین در این کتاب به اقدامات دولت وقت در برگزاری جلساتی در راستای منحل ساختن مجلس خبرگان رهبری اشاره می شود که امام راحل مانع اقدامات اعضای دولت وقت می شود.

وی افزود: بخش دیگر این کتاب مربوط به آقای منتظری می شود، اینکه چه مسائلی منجر به انتخاب وی در مجلس خبرگان شد و چه دلایلی داشت که او رهبر نشد. در کتاب روایت رهبری به چرایی انتخاب رهبر معظم انقلاب از سوی امام راحل پاسخ داده می شود.

این نویسنده به بخش دیگر کتاب که مربوط به شخصیت چند بعدی رهبر معظم انقلاب می شود اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در عرصه های مختلف سباسی، اقتصادی، نظامی و سیاست خارجی در حداعلاء قرار دارند و سیاست خارجی ایشان در شخصیت معظم له متجلی است.

جبرائیلی ادامه داد: از مسائلی که در حین نگارش این کتاب بسیار قابل توجه بود مربوط به خطبه های سال ۶۰ ایشان می شود که در آن دوران بیش از ۲۰۰ خطبه ایراد فرمودند که معظم له در مباحث نظامی و سیاسی این خطبه ها به نظریه پردازی و بیان بایدها و نبایدها در زمینه شکل گیری نظام اسلامی می پردازند.

تعداد بازدید : 3

وی افزود: مجموع این ویژگی ها سبب انتخاب ایشان از ناحیه امام راحل می شود و به طور طبیعی عدم وجود این ویژگی ها دلیل رد آقای منتظری است؛ بنابراین این سه رویداد نازل به رهبری از سه موضوع تبعیت می کند که جمهوریت و اسلامیت در این سه رویداد خود را نشان می دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: امام راحل فرمودند: کسی شایستگی زمامداری جامعه اسلامی را دارد که مجتهد جامع الشرایط باشد و با هوش و زکاوت بالا توان مدیریت جامعه اسلامی و غیر اسلامی را داشته باشد./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات