۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۱۲۵۴۵
امام جمعه موقت تهران:

مخلصین به مقام قرب الهی نائل می شوند

مخلصین به مقام قرب الهی نائل می شوند
آیت الله صدیقی با بیان اینکه مخلصین به مقام قرب الهی نائل می شوند، گفت: عذاب الهی بیانگر خشم خداوند نیست بلکه نتیجه آثار اعمالی است که انسان در عالم دنیا انجام می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در جلسه درس اخلاق که در مسجد جامع ازگل برگزار شد، گفت: براساس آیات قرآن کریم عاقبت منکران قیامت، عذاب الهی است.

وی افزود: منکران در قیامت همیشه ملازم آتش و عذاب هستند و این آتش و عذاب خشم الهی نیست بلکه تاثیر اعمالی است که در دنیا انجام می دهند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه انسان هر چه در دنیا بکارد در آخرت درو می کند، ابراز کرد: انسان خودش باعث می شود از بهشت محروم شود؛ انسان اگر برای خداوند عملی را انجام دهد حضرت حق نتیجه خیر آن را چند برابر به او عطا می کند و او را در انجام عمل صالح یاری می رساند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه عذاب جهنم بسیار سخت است، اظهار داشت: انسان اگر نسبت به خداوند شناخت داشته باشد اعمال خود را در راستای اطاعت از پروردگار تنظیم می کند، چنین انسانی از خداوند خجالت می کشد او را عبادت نکند. نماز سفره و رزق الهی است که روزی انسان می شود.

وی با بیان اینکه خداوند ستار العیوب است، عنوان کرد: انسان مخلص تلاش دارد اعمال خود را از شائبه ها خلاص کند و بدور از ریا به عبادت خدا می پردازد و با هوای نفس مقابله می کند؛ کسی که با ریاضت، روح خود را از تعلقات نفسانی خلاص می کند تا به اسرار عالم اشراف پیدا کند چنین فردی درست است با هوای نفس مخالفت کرده اما رشدی نداشته و خود را به خدا نزدیک نکرده چرا که منشأ این ریاضت حب ذات و رسیدن به درجات بوده است.

آیت الله صدیقی ادامه داد: اگر انسان اعمال خود را به عنوان طاعت برای کسب رضای الهی انجام دهد خداوند روح چنین انسانی را خالص و جان او تسویه می کند و توفیق چنین انسانی برای کسب مراتب بالاتر افزایش می یابد.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: انسان به هر میزان به خداوند نزدیک شود حضرت حق نیز به همان مقدار راه او را برای نزدیک تر شدن به قرب الهی هموار می کند. 

وی با اشاره به اینکه مخلصین بنده واقعی خداوند هستند و شیطان هرگز نمی تواند به آنان نزدیک شود، گفت: آن بزرگان هرکاری انجام می دهند تنها برای خداوند است برای همین مخلصین به قرب الهی نائل می شوند.

آیت الله صدیقی خاطرنشان کرد: مخلصین نه برای دنیا و نه برای آخرت کاری انجام نمی دهند و در همه اعمال تنها رضای معبود را دنبال می کنند./813/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات