۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۱۲۵۹۲
تولیت آستان قدس رضوی:

کمک‌های عاطفی و احساسی را از ایتام و کودکان بدسرپرست دریغ نکنیم

کمک‌های عاطفی و احساسی را از ایتام و کودکان بدسرپرست دریغ نکنیم
حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: مردم به مراکز نگهداری کودکان سر بزنند و اگر حتی شرایط کمک‌ مالی برایشان فراهم نیست، محبت و کمک‌های عاطفی خود به این کودکان دریغ نکند.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی همزمان با ایام دهه کرامت، در شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) به عنوان تنها مرکز دولتی تربیت کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست زیر 6 سال در استان خراسان رضوی حضور یافت و ساعاتی را با کودکان این شیرخوارگاه گذراند.

تولیت آستان قدس رضوی در این حضور که بیش از 2 ساعت به طول انجامید، از بخش‌های مختلف این مرکز شامل قرنطینه‌ نوزادان، بخش‌ کودکان 3 تا 6 سال و بخش کودکان 6 تا 12 سال دیدن کرد و شام را همراه با کودکان این مرکز بر سفره متبرک حضرت رضا(ع) نشست.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در حاشیه این حضور با بیان اینکه این کودکان را باید همچون کودکان خودمان بدانیم، ابراز کرد: این کودکان در شرایطی قرار گرفتند که از پدر و مادر خود دور هستند، بنابراین به محبت، رسیدگی و کمک نیاز دارند. این کودکان آینده سازان کشور هستند و نباید نادیده گرفته شوند.

وی افزود: از مردم درخواست می‌کنم به مراکز نگهداری کودکان سر بزنند و اگر حتی شرایط کمک‌ مالی برایشان فراهم نیست، از محبت و کمک‌های عاطفی و احساسی خود به این کودکان دریغ نکند.

تولیت آستان قدس رضوی هدف از حضور در این مرکز را عرض خسته نباشید و خداقوت به دست اندرکاران خدوم این شیرخوارگاه و ادای وظیفه و تکلیف دینی و انسانی در سرکشی به ایتام و کودکان بی‌سرپست معرفی و اظهار کرد: ما به میزان توان و امکانات، کمک به این مراکز را وظیفه خود می‌دانیم.

تولیت آستان قدس رضوی از همه مردم به ویژه خیران برای سرکشی و کمک به کودکان مراکز بهزیستی دعوت کرد و گفت: باید این کودکان را فرزندان خودمان بدانیم.

در این بازدید مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این شیرخوارگاه و بهزیستی استان، عنوان کرد: فضای فیزیکی شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) حدود 5 هزار هکتار و زیربنای آن حدود 8 هزار متر مربع است که از این حیث از بزرگترين مراکز نگهداري كودكان بدسرپرست و بي سرپرست شرق كشور به شمار میرود.

حمیدرضا پوریوسف با بیان اینکه شيرخوارگاه حضرت علي اصغر(ع) به دليل حساسيتي كه دارد از جمله مراكزي است كه تحت پوشش حاكميتي سازمان بهزيستي قرار دارد، تصریح کرد: در این مجموعه کودکان بر اساس گروه‌های سنی در بخش‌های مختلف متناسب با سن خود مراقبت و نگهداری می‌شوند و خدمات متناسب با شرایط سنی خود را دریافت می‌کند.

وی گفت: پذیرش کودکان با دستور مقام قضایی صورت می‌گیرد و حدود 80 درصد کودکان پذیرش شده بدسرپرست و نزدیک به 20 درصد بی‌سرپرست هستند.

شایان ذکر است، در شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) مشهد به طور میانگین 200 نوزاد و کودک یک روزه تا شش ساله نگهداری می‌شوند. این مرکز شامل بخش قرنطینه‌ نوزادان، مراقبت‌های پزشکی و پرستاری، مهد کودک، خانه‌های فرزندان سه تا شش سال دختر و پسر، دبیرخانه کمیتهی فرزندخواندگی و بخش‌های خدماتی و بهداشتی است./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات