۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۱۲۶۸۰
معان تهذیب حوزه علمیه مازندران:

حفظ شأن و جایگاه روحانیت، وظیفه مهم طلاب پس از تلبس است

حفظ شأن و جایگاه روحانیت، وظیفه مهم طلاب پس از تلبس است
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که طلاب با تلبس رسمیت پیدا می‌کنند، گفت: طلاب پس از پوشیدن لباس مقدس روحانیت باید نسبت به رفتار، اخلاق و اعمال خود توجه بیشتری کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در کارگاه تلبس که در مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه طلاب در جامعه اسلامی، گفت: حفظ شأن و جایگاه لباس مقدس روحانیت از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با بیان این که لباسی که امروز طلاب و روحانیان بر تن می‌کنند منتسب به لباس پیامبر گرامی است، افزود: به همین دلیل لباس روحانیت از یک جایگاه ارزشمند و والایی برخوردار است.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که حفظ قداست لباس روحانیت یکی از نخستین وظایف طلاب و روحانیان حوزه است، تصریح کرد: نباید با برخی اعمال نادرست از شأن این لباس مقدس کاسته شود.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از دغدغه‌های مهم طلاب حوزه باید حفظ شأن و جایگاه لباس مقدس روحانیت باشد، گفت: طلاب پس از پوشیدن لباس مقدس روحانیت دارای یک مسؤولیت خطیری در عرصه اجتماع می‌شوند و باید در حفظ این جایگاه و مسؤولیت کوشا باشند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب با تلبس رسمیت پیدا می‌کنند، بیان داشت: طلاب پس از پوشیدن لباس مقدس روحانیت باید نسبت به رفتار، اخلاق و اعمال خود توجه بیشتری کنند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که انجام هر عملی در شأن و جایگاه طلاب نیست، خاطرنشان کرد: طلاب وقتی لباس مقدس روحانیت را بر تن می‌کنند از برخی ارزش‌های اخلاقی بهره مند می‌شود که موجب رشد معنوی و اخلاقی فرد می‌شود.
 
حجت الاسلام طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود به ضابطه‌مند شدن تلبس در حوزه اشاره کرد و گفت: در گذشته ضابطه و قانون مشخصی برای تلبس طلاب وجود نداشت، اما در حال حاضر کلیه مراحل تلبس بر طبق قانون و مقررات حوزه صورت می‌پذیرد.
 
وی، شرکت در کارگاه تلبس را یکی از الزامات و شروط مهم تلبس طلاب دانست و خاطرنشان کرد: در این کارگاه‌های آموزشی طلاب با شأن و جایگاه طلبگی در حوزه به خوبی آشنا می‌شوند و این آشنایی و آگاهی زمینه ساز رشد علمی و اخلاقی طلاب در حوزه خواهد شد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات