۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۱۲۵۴۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

جنگ و خشونت، محصول تفکر اسلام آمریکایی است

جنگ و خشونت، محصول تفکر اسلام آمریکایی است
حجت الاسلام شکریان گفت: اسلام ناب هیچ گاه به دنبال تنش و خشونت نبوده و آن چیزی که امروز به عنوان خشونت و خونریزی از مسلمانان پخش می‌شود برگرفته از اسلام آمریکایی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دیدار جمعی از گروه‌های تبلیغی استان با تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) بر ضرورت بهره گیری از سیره و معارف اهل بیت (ع) در جامعه تأکید کرد.
 
وی با بیان این که اهل بیت (ع) مهم‌ترین عامل عزت و اقتدار امروز نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف هستند، افزود: ائمه اطهار (ع) مسیر صحیح زندگی را پیش روی ما قرار داده اند و حرکت در این مسیر به طور حتم عامل سعادت و رستگاری حقیقی است.
 
حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که اهل بیت (ع) با تلاش‌ها و تحمل مصائب و سختی‌های بسیاری توانستند دین و معارف الهی را به مردم منتقل کنند، بیان داشت: این فرستادگان الهی با مجاهدت و نثار خون پاک خود موجب اعتلای دین و گسترش اسلام ناب در جهان شدند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امروز نیز این رسالت مهم تبلیغ دین بر عهده روحانیت و علما است، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ نیز این علما بودند که دین را با مجاهدت‌های خود حفظ کردند و اگر تلاش‌های آن‌ها نبود امروز اسلام ناب این گونه عزت مندانه در صحنه اجتماع حضور نداشت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان از گسترش و جهانی شدن اسلام ناب هراسان هستند و تلاش می‌کنند مانع از گسترش بیشتر آن شوند، بیان داشت: به همین دلیل شبانه روزی می‌کوشند تا چهره اسلام را نزد ملت‌های جهان مخدوش کنند.
 
حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که به وجود آوردن و حمایت از گروه‌های تکفیری تروریستی یکی از اهداف مهم دشمنان در جهت تخریب چهره دین در جهان بوده است، خاطرنشان کرد: باید در برابر این هجمه گسترده دشمنان، از انفعال و سستی پرهیز و با قدرت در عرصه تبلیغ صحیح دین ورود پیدا کنیم.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که باید اسلام حقیقی با زبانی ساده و مخاطب پسند برای جامعه تبیین و معرفی شود، تصریح کرد: اسلام دینی همراه با رأفت و محبت است و هیچ گاه به دنبال تنش و خشونت نبوده و آن چیزی که امروز به عنوان خشونت و خونریزی از مسلمانان پخش می‌شود برگرفته از اسلام آمریکایی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه ما با آسیب‌های متعدد اجتماعی و فرهنگی مواجه است و این آسیب‌ها در فصل تابستان نیز بیشتر و ملموس‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: گروه‌های تبلیغی و جهادی باید با شیوه‌های به روز و اثرگذار معارف دینی را به مخاطبان و گروه‌های هدف خود ارائه دهند تا بخشی از این آسیب‌ها کاسته شود./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات