۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۶۱۲۳۹۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

وعده های اروپایی ها در برجام توخالی و دروغین بوده است

وعده های اروپایی ها در برجام توخالی و دروغین بوده است
نماینده مجلس خبرگان با بیان این که عملکرد آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها دو روی یک سکه بوده است، گفت: هدف و استراتژی آمریکا و اروپا در یک مسیر است و هیچ فرقی با یکدیگر ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به آغاز کاهش تعهدات برجامی کشورمان اشاره کرد و گفت: این اقدام کشورمان پس از عدم تعهد و پایندی طرف‌های آمریکایی و اروپایی به برجام بوده است.
 
وی با بیان این که بیش از یک سال اروپایی‌ها تنها به دادن وعده‌های توخالی اکتفا کردند، افزود: صبر و حوصله ملت ایران نیز حدی دارد و امروز به پایان رسیده است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که اروپایی‌ها پس از خروج یک جانبه آمریکایی‌ها از برجام تنها تأسف خوردند و بیان آن اکتفا کردند، گفت: تنها تأسف خوردن که دردی از ملت ایران دوا نمی‌کند بلکه کشور‌های اروپایی باید در مقام عمل به تعهدات خود در برجام عمل می‌کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که عملکرد آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها دو روی یک سکه بوده است، بیان داشت: هدف و استراتژی آمریکا و اروپا در یک مسیر است و هیچ فرقی با یکدیگر ندارد.
 
وی با بیان این که اروپایی‌ها با وعده‌های دروغین تلاش کردند کشورمان را در برجام نگه دارند، خاطرنشان کرد: تنها ماندن در برجام فایده‌ای ندارد بلکه همه طرف‌ها از منافع برجام بهره‌مند شوند که متأسفانه برای کشورمان این گونه نبوده است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری، اینستکس را یک کانال مالی ظاهری و بی فایده توصیف کرد و با بیان این که متأسفانه علیرغم شعار‌های داده شده، هیچ اقدام مشخصی در این خصوص انجام نشده است، گفت: علیرغم اجرای تعهدات کامل کشورمان در برجام، طرف های اروپایی تنها به دادن وعده اکتفا کردند.
 
وی با بیان این که این کانال مالی بدون تبادلات مالی هیچ فایده‌ای ندارد، ادامه داد: اروپایی‌ها به جای وعده‌های توخالی دادن و وقت کشی، در جهت تحقق تعهدات خود در برجام تلاش کنند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنن خود با بیان این که آمریکایی‌ها با کارشکنی‌های مختلف به دنبال باج خواهی از ملت ایران هستند، بیان داشت: این مردم از سال ۵۷ تا به امروز به دنیا ثابت کرد که همواره در پی صلح و ثبات در منطقه و سایر نقاط جهان بوده است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات