۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۱۲۵۳۸
معاون تبلیغ حوزه علیمه مازندران مطرح کرد؛

احیای فضای فرهنگی و تبلیغی مساجد با حضور مستمر روحانیت

احیای فضای فرهنگی و تبلیغی مساجد با حضور مستمر روحانیت
حجت الاسلام صادقی بر ضرورت احیای فضای فرهنگی و تبلیغی مساجد با حضور مستمر روحانیان و مبلغان دینی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در همایش مبلغان طرح هجرت استان در قائمشهر با بیان این که این همایش با هدف هم افزایی مبلغان طرح هجرت و هیأت امنای مساجد استان برگزار شده است، گفت: برگزاری این نشست‌ها به تقویت برنامه‌های تبلیغی در استان کمک خواهد کرد.
 
وی با بیان این که مساجد یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های تبلیغی به شمار می‌رود، افزود: تعامل و ارتباط سازنده هیأت امناء مساجد با مبلغان دینی موجب تقویت برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی و تبلیغی در مساجد خواهد شد.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که در حال حاضر بیش از ۲۰۰ مبلغ طرح هجرت در شهر‌های مختلف استان به فعالیت‌های تبلیغی مشغول هستند، بیان داشت: باید از این ظرفیت بالای تبلیغی در رونق فعالیت‌های فرهنگی و دینی مساجد نیز بهره گرفته شود.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که حدود چهار هزار مسجد در شهر‌های مختلف استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل کمبود روحانی نماز جماعت تنها در یک سوم این مساجد اقامه می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مساجد باید به محور اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی تبدیل شود، تصریح کرد: باید فضای مساجد از آنچه که امروز در آن قرار داریم تغییر کند و به یک پایگاه پویا و جریان ساز فرهنگی و دینی تبدیل شود.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که متأسفانه کمتر از ظرفیت و پتانسیل بالای مساجد استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: حضور مستمر روحانیت در سطح مساجد به طور حتم موجب رونق فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دینی خواهد شد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مساجد بهترین پایگاه‌ها برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی و دینی است، تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر از ظرفیت و پتانسیل بالای مساجد در یک بعد استفاده می‌شود این در حالی است که مساجد می‌توانند به محور اصلی برنامه‌های فرهنگی و دینی در جامعه تبدیل شوند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت احیاء فضای فرهنگی و تبلیغی مساجد تأکید کرد و گفت: بهترین راه تقویت جایگاه مساجد، حضور مستمر روحانیت و طلاب جوان در این پایگاه مهم دینی و فرهنگی و رونق برنامه‌های دینی است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات