۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۱۲۶۹۹
با عاملیت روحانیان مستقر؛

پایگاه‌های فرهنگی در حاشیه شهرهای خراسان شمالی دایر شد

پایگاه‌های فرهنگی در حاشیه شهرهای خراسان شمالی دایر شد
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار استان پایگاه‌های فرهنگی دائمی با حضور تمام‌وقت و سکونت ائمه جماعات دایر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در خراسان شمالی که با محوریت نماز جمعه برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و قرآنی این نهاد، اظهار کرد: در حوزه سبک زندگی قرآنی کارگاه‌های مختلف و مؤثری در استان برگزار شده و اکنون هم در حال برگزاری است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات و کلاس‌های تربیتی ویژه نوجوانان هم‌زمان با ماه رمضان، اضافه کرد: این کلاس‌ها الآن هم تداوم داشته و در قالب طرح فراغت تابستانی و بوستان معرفت در مراکز حاشیه‌ای و دارای آسیب برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به برگزاری این طرح در 15 مسجد مناطق حاشیه‌ای استان، افزود: در این مساجد امام جماعت به‌صورت تمام‌وقت حضور داشته و در منطقه ساکن است و سه وعده اقامه نماز جماعت صورت می‌گیرد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی با اشاره به فعالیت حدود 15 پایگاه در استان در قالب این طرح، اظهار کرد: با اجرای طرح مزبور این مساجد در حال رمق گرفتن هستند؛ زیرا امام جماعت به‌صورت تمام‌وقت در منطقه حضور دارد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس برای نوجوانان در این مساجد، افزود: ائمه جماعات این مساجد علاوه بر آموزش‌های دینی، برنامه‌های فرهنگی و ورزشی مختلفی نیز برای نوجوانان برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: اگر این طرح رشد و گسترش یابد می‌تواند در آینده به‌عنوان پایلوت و الگو عمل کند تا از این طریق برخی از مشکلات و کاستی‌های موجود در حوزه مساجد رفع شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های تابستانی نهاد تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: در این راستا مجموعه شبکه تبلیغ موظف شده‌اند تا در فصل تابستان به موضوع اوقات فراغت توجه ویژه‌ای داشته باشند و برنامه‌های مختلفی با این هدف تدوین شده و در حال اجرا است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات