۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۱۲۸۲۸
حجت الاسلام مرادی:

سال ۹۷ رکورد طلاق در ایران شکسته شد

سال ۹۷ رکورد طلاق در ایران شکسته شد
استاد حوزه علمیه بیشترین دلیل افزایش طلاق در کشور را چشم و هم چشمی دانست و گفت: سال ۹۷ رکورد طلاق در ایران شکسته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهاب مرادی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام رضا(ع) فرمودند: خداوند از جدل و نزاع بیزار است.

وی صبور بودن را بهترین صفت برای انسان برشمرد و ادامه داد: صبر و شکیبایی در مواجهه با مشکلات و حوادث احتمالی لازم و ضروری است. اهل بیت(ع) بهترین الگوی صبر و شکیبایی به شمار می روند، برخی افراد با کمترین پیش آمد شکیبایی خود را از دست داده و به جدل و نزاع با دیگران می پردازند.

حجت الاسلام مرادی اضافه کرد: انسان هرگز نباید از کسانی که اهل مجادله هستند الگوبرداری کند، هیچ چیزی مانند حفظ اصل دوستی ارزشمند نیست؛ بنابراین در نزاع و درگیری نباید به گونه ای پیش رفت که جایی برای بازگشت باقی نماند.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: سال گذشته به قدری آمار طلاق بالا بود که رکورد طلاق در 20 سال اخیر شکسته شد، متاسفانه امروز ما شاهد عصبانیت های انفجاری آنی در میان مردم هستیم برای همین زندگی های مشترک خیلی راحت از هم پاشیده می شود.

وی افزود: زمانی که انسان وارد میدان نزاع و درگیری می شود باید به گونه ای بر خود تسلط داشته باشد که بتواند بحث را به زمان دیگر بیندازد تا جدل پایان یابد و این مدیریت نشان از عقلانیت است.

حجت الاسلام مرادی اظهار داشت: در گفتگوها باید مراقب طرف مقابل بود که مبادا کسی با سخن ما تحقیر شود چرا که تحقیر نکردن دیگران مانند جهاد در راه خداوند است.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: همچنین امام رضا(ع) فرمودند: خداوند از ضایع کردن مال بیزار است؛ متاسفانه در مدارس درست خرج کردن پول و ضایع نکردن مال را به دانش آموزان آموزش نمی دهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یکی از مصادیق ضایع کردن مال چشم و هم چشمی هایی است که امروزه در زندگی های مشترک مشاهده می کنیم که نهایت حماقت است؛ امروز بسیاری منشأ بسیاری از طلاق ها همین چشم و همچشمی ها است./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات