۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۱۲۸۳۵

چاپ سوم «جندی مکلف»

چاپ سوم «جندی مکلف»
«جُندی مُکَّلف» خاطرات چهار سال اسارت سردار حسین اصغری است که از طرف راوی و نویسنده به سردار پاسدار، حاج قاسم سلیمانی تقدیم شده است.
به گزارش خبرگزاری رسا، چاپ سوم کتاب «جُندی مُکلف» که محسن صالحی‌خواه آن را نوشته، به همت نشر کتابستان معرفت روانه کتابفروشی‌ها شده است.

«جُندی مُکَّلف» خاطرات چهار سال اسارت سردار حسین اصغری است که از طرف راوی و نویسنده به سردار پاسدار، حاج قاسم سلیمانی تقدیم شده است.

سردار حسین اصغری، متولد سال ۱۳۴۳ تهران است. او سال ۶۰ وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. پس از ورود به حراست مقر ریاست جمهوری در سال ۱۳۶۱ تا اعزام به جبهه و اسارت در سال ۱۳۶۵ در تیم‌های حفاظت شخصیت‌هایی، چون حجت الاسلام ناطق نوری، وزیر کشور، مرحوم‌هاشمی رفسنجانی، رییس مجلس و همچنین دادستان کل کشور و نخست وزیر وقت حضور داشته است.

سردار اصغری در اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات فکه به اسارت نیرو‌های بعثی در آمد و مرداد ۱۳۶۹ به کشور بازگشت. او پس از بازگشت به میهن به سپاه، ولی امر وارد شد و برای سه سال در تیم حفاظت مقام معظم رهبری حضور داشت. عضویت در تیم‌های حفاظت افرادی، چون مرحوم‌هاشمی رفسنجانی، محسن رضایی و عزت الله ضرغامی از دیگر خدمات این سردار آزاده پس از بازگشت به وطن است.

«جُندی مُکلف» به معنای «سرباز وظیفه» هویتی است که سردار اصغری خود را با این عنوان در اردوگاه‌های عراقی معرفی کرده بود، زیرا به واسطه فعالیت او به عنوان محافظ سران نظام، بر ملا شدن هویت واقعی او می‌توانست تبعات خطرناکی برای او و نظام داشته باشد. با اشاره به همین موضوع در بخشی از کتاب آمده است: «نیمه جان ته گودال افتاده بود. حرف‌های فرمانده اش در گوشش زنگ می‌خورد؛ اگر اسیر شدی چه؟ جلسات دولت و مجلس، ملاقات‌های نخست وزیر و دیدار‌های امام در خانه کوچک جماران روی دور تند از جلوی چشمش گذشت. آنقدر اطلاعات داشت که استخبارات عراق برای به دست آوردنش، شیره جانش را هم بکشند. فقط دعا می‌کرد که خونریزی دست‌ها و پا‌های مجروهش، کارش را تمام کند. اگر کسی او را بالای گودال می‌دید، با آن لباس‌های پاره پوره و خون آلود، شبیه یک جنازه بی نام و نشان بود. نه یکی از آن پاسدار‌هایی که محافظ مسئولین رده بالای جمهوری اسلامی بودند.»

چاپ سوم کتاب «جندی مکلف» که سال گذشته رونمایی و منتشر شده بود در در ۲۶۸ صفحه با قیمت ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان روانه کتابفروشی‌ها شده است. /۹۲۵/د ۱۰۱/ش
منبع: منانشر
ارسال نظرات