۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۱۳۰۱۳
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مسائل سیاسی نباید در موضوع حجاب دخالت داده شود

مسائل سیاسی نباید در موضوع حجاب دخالت داده شود
حجت الاسلام مشایخ گفت: حجاب یک اصل مهم و غیر قابل تغییر در احکام دینی است و نباید مسائل سیاسی و گروهی را در آن دخالت داد.
حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب بر ضرورت عزم جدی در همه بخش‌های کشور به منظور گسترش این فرهنگ اصیل دینی در جامعه تأکید کرد.
 
وی با بیان این که در یک جامعه دینی پیرامون مسأله مهمی همچون حجاب نباید چند صدایی وجود داشته باشد، افزود: به منظور نهادینه شدن این فرهنگ مهم دینی نیازمند یک عزم ملی در همه بخش‌ها داریم.
 
حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که متأسفانه وجود برخی نگاه‌ها در موضوع عفاف و حجاب به مانعی در گسترش این فرهنگ دینی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: وجود وحدت رویه در این موضوع مهم بسیار ضروری است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید در موضوع مهم حجاب مسائل سیاسی و گروهی دخالت داده شود، تصریح کرد: حجاب یک اصل مهم و غیر قابل تغییر در احکام دینی است و رعایت آن بر همگان واجب است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نباید موضوع حجاب را به ابزاری برای پیروزی در انتخابات تبدیل کرد، بیان داشت: متأسفانه برخی نگاه‌ها به موضوع مهمی، چون حجاب، موجب به حاشیه رفتن اصل موضوع می‌شود.
 
حجت الاسلام مشایخ با تأکید براین که کم کاری و بی توجهی در موضوع عفاف و حجاب به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، خاطرنشان کرد: نگاه سیاسی و گروهی به مسأله حجاب موجب بروز ناهنجاری‌های بسیاری در جامعه شده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش شبانه روزی دشمن برای تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: دشمن با توجیه این که حجاب عامل عقب ماندگی جامعه می‌شود می‌کوشد تا بانوان ایرانی را از این فرهنگ اصیل دینی دور کند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در حوزه عفاف و حجاب را ناکافی دانست و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌های تبلیغی موجود در جهت ترویج و گسترش این فرهنگ مهم دینی بهره گرفت تا بتوان بخشی از هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان علیه این فرهنگ دینی را خنثی کند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات