۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۱۳۰۱۶
استاد حوزه علمیه:

مومنان صالح و متقین حاکمان و‌ وارثان زمین خواهند شد+ صوت

مومنان صالح و متقین حاکمان و‌ وارثان زمین خواهند شد+ صوت
استاد حوزه علمیه امام زمان(عج) را آخرین ذخیره الهی دانست و گفت: صالحان و متقین پیشوایان و وارثان زمین خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌ السلام بهشتی استاد حوزه علمیه، شب گذشته به مناسبت دهه کرامت در مسجد جامع غدیرخم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در سیره امام رضا (ع) آمده ایشان پیوسته دوستانشان را دعوت می کردند تا برای ظهور امام زمان(عج) دعا کنند.

وی با بیان اینکه امام زمان(عج) آخرین ذخیره الهی هستند، ادامه داد: همه انسانها دارای گذشته و آینده ای هستند گذشته انسان به عنوان سرمایه او شناخته می شود تا به وسیله تجارب کسب شده آینده خود را بسازد.

حجت الاسلام بهشتی مهمترین سرفصل های قرآن کریم را شامل علم آینده، گزارشی از گذشته، داروی دردهای انسان و چگونه زندگی کردن آدمی دانست و ابراز کرد: قرآن کریم بیش از ۶ هزار آیه دارد که ۳ هزار آیه آن تنها مربوط به گذشته می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کتب آسمانی تنها کتابهایی هستند که به صورت صحیح درباره گذشته سخن گفته‌اند؛ انسان ها برای دانستن گذشته زیاد مشکلی ندارند چون کتابهای تاریخی فراوانی در این زمینه نوشته شده است.

وی با اشاره به اینکه اخبار آینده را می توان از دو طریق پیشگویی های آسمانی و بشری کسب کرد، اظهار داشت: در پیشگویی های بشری خطا و اشتباه بسیار است و نمی تواند آینده های دور را پیشگویی کرد در حالی که پیشگویی های آسمانی این اشکالات را ندارد.

حجت الاسلام بهشتی ادامه داد: یکی از رسالت های انبیای الهی این بود که مردم را از آینده خبر می دادند و این خبر همراه با تعیین زمان بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه قرآن کریم آینده اسلام را بسیار روشن بیان می کند، ادامه داد: همچنین در آیات الهی آمده مومنان صالح و متقین حاکمان و‌ وارثان زمین خواهند شد.

وی در پایان با بیان این مطلب که در قرآن کریم به تولد و نجات جان حضرت موسی(ع) اشاره می‌شود، خاطرنشان کرد: در روایات نحوه تولد امام زمان(عج) نیز به داستان حضرت موسی(ع) تشبیه داده شده است./۸۱۳/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات