۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۶۱۲۹۳۱
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

بسیاری از آسیب های اجتماعی نتیجه بدحجابی است

بسیاری از آسیب های اجتماعی نتیجه بدحجابی است
رییس ستاد اقامه نماز کشور بسیاری از آسیب های اجتماعی را نتیجه بدحجابی دانست و گفت: بدحجابی جامعه را مختل و مردم را هوسران می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، امروز در راهپیمایی بانوان و دختران که همزمان با سراسر کشور با عنوان «تجمع بزرگ مدافعان حریم خانواده» برگزار و به آستان مقدس امامزاده صالح(ع) منتهی شد، گفت: قرآن کریم بارها به امر حجاب تأکید می کند.

وی افزود: خداوند در آیات قرآن کریم زنان را از تبرج و خودنمایی نهی می کند، تبرج سبب جلب توجه نامحرمان می شود؛ همچنین می فرماید: به گونه ای خود را بپوشانید که زیور آلات و گردن شما مشخص نشود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه حجاب تنها مختص و مروبط به زنان نمی شود بلکه مردان را نیز در بر می گیرد، اظهار داشت: مردان نیز نباید به گونه ای لباس بپوشند که نگاه زنان را به خود جلب کنند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: همچنین در قرآن کریم آمده مردان نیز باید مراقب چشم خود باشند و به نامحرمان نگاه نکنند.

وی بدحجابی و بی حجابی را عامل بسیاری از گناهان دانست و ابراز کرد: رقابت های منفی برای جلوه گری میان بانوان از جمله آسیب های بدحجابی است که این امر سبب می شود زندگی مردم مختل شود و افراد به دنبال شهوت رانی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی یکی از دلایل آسیب های دانشگاه ها را بدحجابی بیان کرد و گفت: طبق صریح روایات؛ عفت و پاکدامنی زکات زیبایی است و عفت مرد و زن به ترتیب در نگاه و پوشش ظاهری معنا می شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه خون های زیادی برای انقلاب و حفظ اسلام بر زمین ریخته شده است، عنوان کرد: کسانی که خود شهدا را پایمال می کنند به طور قطع روزی خود پایمال خواهند شد.

وی ادامه داد: در قرآن کریم به والدین تاکید می شود که مراقب حجاب و نماز فرزندانتان باشید و این تاکید بیانگر اهمیت حجاب است. ظلم و مشکلات دلیلی بر بدحجاب شدن زنان نمی شود و هرگز کسی نمی تواند با این توجیه خود را در قیامت بی گناه فرض کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات