۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۶۱۳۰۵۳
استاد حوزه و دانشگاه:

بدحجابی مهم‌ترین دلیل بروز مشکلات اجتماعی و خانوادگی است

بدحجابی مهم‌ترین دلیل بروز مشکلات اجتماعی و خانوادگی است
استاد حوزه و دانشگاه گفت: بدحجابی و عدم رعایت شئون اسلامی دل‌بستگی در خانه و خانواده را کاهش داده و این‌چنین جامعه گرفتار مشکلات فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

طوبی ولی پور، کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی و استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد: مسئله حجاب یکی از مسائل مهمی است که پروردگار در چندین سوره از قرآن کریم به آن سفارش کرده است.

وی افزود: پروردگار در قرآن کریم، حجاب را به‌عنوان یکی از واجبات برای بندگانش مطرح کرده است و خواستار پوشش کامل ظاهری بر مبنای آموزش‌های شرعی به همراه عفت کلام و داشتن کردار درست و پرهیز از رفتارهای سبک در جامعه است تا این‌چنین جامعه اسلامی از خطرات ناشی از بدحجابی در امان باشد.

ولی پور با اشاره به اینکه حیات و جاودانگی دین اسلام در گرو حفظ و پایبندی به مسائل شرعی و واجبات است، خاطرنشان کرد: حجاب یکی از اساسی‌ترین واجباتی است که خداوند بزرگ به آن سفارش کرده است و دختران و زنان مسلمان باید بدانند در روایات متعددی آن‌ها را به‌عنوان نوامیس انبیا خطاب کرده‌اند و باید خود را به‌عنوان ناموس انبیا از گزند نگاه‌های ناپاک دور نگه‌دارند.

وی افزود: چه‌بسا مردانی باشند که در ظاهر به زنان بدحجاب توجه بیشتری نسبت به زنان محجبه داشته باشند اما در نظر خود زنان بی‌حجاب را فاقد ارزش، منزلت و پاک‌دامنی می‌دانند و هرگز آن‌ها را به‌عنوان شریکی مناسب برای شروع زندگی نمی‌دانند.

ولی پور خاطرنشان کرد: بدحجابی همدلی و همبستگی را میان زوج‌ها کاهش می‌دهد و از سوی دیگر سبب بروز مشکلات اجتماعی و افزایش ابتذال و جنایت در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به تأثیرگذاری این موضوع در روابط خانوادگی، افزود: در حال حاضر مسئله عدم رضایت آقایان از پوشش همسران خود یکی از اساسی‌ترین دلایل اختلافات زوجین است.

ولی پور با اشاره به اینکه بی‌حجابی و بدحجابی لذت جنسی را به محیطی خارج از خانه و خانواده منتقل می‌کند، گفت: بدحجابی و عدم رعایت شئون اسلامی دل‌بستگی در خانه و خانواده را کاهش داده و این‌چنین جامعه گرفتار مشکلات فرهنگی و اجتماعی می‌شود./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات