۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۱۳۰۹۶
نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت وگو با رسا:

عزم جدی از سوی دولت برای حل مشکلات سیل زدگان خوزستان مشاهده نمی شود

عزم جدی از سوی دولت برای حل مشکلات سیل زدگان خوزستان مشاهده نمی شود
پاپی زاده با بیان اینکه عزم جدی از سوی دولت برای برطرف کردن مشکلات سیل زدگان خوزستان مشاهده نمی شود، گفت: در زمینه تأمین سلامت مردم با مشکلات جدی مواجهیم.

عباس پاپی زاده نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به سیل ابتدای امسال در برخی مناطق خوزستان و خساراتی که به مردم وارد شد، گفت: مشاهده کردیم که سیل خسارات زیادی را به مردم وارد کرد.

وی ادامه داد: سیل خسارات بسیاری به زمین های کشاورزی، بافت های مسکونی، جاده ها و شبکه برق و آب رسانی وارد آورد.

پاپی زاده ضمن تشکر از کمک رسانی مردم شریف ایران به هموطنان سیل زده عنوان کرد: هم اکنون چند ماه از حادثه سیل می گذرد و با توجه به اینکه دمای استان به حدود 50 درجه سانتی گراد بالای صفر رسیده، زندگی کردن در کانکس بسیار سخت است، زیرا این دما در داخل کانکس به بالای 50 درجه خواهد رسید؛ البته باید گفت این دما در سایه وجود دارد و وقتی کانکس ها در آفتاب قرار می گیرند، این دما به حدود 70 درجه نیز می رسد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خانه هایی که حدود یک تا دو ماه است که زیر آب مانده اند، از لحاظ زیربنا دچار نشست شده اند و ما را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: اگر دولت تا یک یا دو ماه آینده تصمیم درستی اخذ نکرده و بحران هایی که تا کنون اتفاق افتاده است را مدیریت نکند، قطعاً با مشکلات جدی تر و سخت تری مواجه خواهیم شد، زیرا استان خوزستان به دلیل شرایط اقلیمی که دارد ما را با تأمین سلامت مردم دچار مشکل می کند.

پاپی زاده با تأکید بر اینکه در حال حاضر در زمینه تأمین سلامت مردم با مشکلات جدی مواجه شده ایم، ابراز کرد: ماندآب هایی که وجود دارد و گندآب هایی که شکل گرفته به کانون گسترده بیماری ها تبدیل شده است و متأسفانه دولت تا کنون اقدام جدی در رفع این مشکل برنداشته است.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شیوع بیماری های مختلف، وجود حشرات و جانواران موذی و خزنده همچون مار و عقرب در این منطقه مردم را با مشکلات جدی مواجه کرده است؛ مبارزه با بیماری ها، حشرات و جانوران موذی و تأمین دستگاه های خنک کننده و برق برای مردم منطقه از جمله اقداماتی است که ما تا کنون انجام داده ایم.

وی با اشاره به آغاز پرداخت خسارت کشاورزان و بیان اینکه تا کنون در زمینه جبران خسارت های مسکونی اتفاق خاصی رخ نداده است، گفت: تا کنون بازسازی، مرمت و تعمیر بافت های آسیب دیده مسکونی آغاز نشده است؛ با توجه به پیش بینی های هواشناسی در فصل پاییز بارش های گسترده ای صورت خواهد گرفت و این مسأله مشکلات را دوچندان خواهد کرد.

پاپی زاده ادامه داد: امیدوارم وزارت نیرو در زمینه تأمین سیل بندها برای رودخانه های استان خوزستان برنامه ریزی جدی داشته باشد تا با بارش های آینده دچار مشکل نشویم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه دولت تا کنون عزم جدی برای برطرف کردن مشکلات سیل زدگان استان خوزستان از خود نشان نداده است، یادآور شد: امیدواریم این روند ادامه پیدا نکند و همه سعی کنیم مشکلات هم میهنان عزیزمان حل شود./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات