۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۶۱۳۱۴۳

انتقاد نماینده حضرت آیت الله سیستانی از اقدامات خودسرانه عشائر

انتقاد نماینده حضرت آیت الله سیستانی از اقدامات خودسرانه عشائر
نماینده حضرت آیت الله سیستانی خاطرنشان کرد: عشائر باید به قانون پایبند باشند و از اقدامات خودسرانه که بر خلاف شرع است، پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی طی سخنانی در صحن مطهر امام حسین (علیه السلام) گفت: عشائر عراق، حافظ هویت کشور و دارای مواضع شرافتمندانه ای در پاسخ مثبت به ندای مرجعیت برای مبارزه با جریان تروریستی و تکفیری داعش و دفاع از مقدسات هستند.

وی افزود: عشائر عراق دارای تاریخ شرافتمندانه ای و ارزش های بی نظیری هستند که متاسفانه برخی درپی تاثیر بر تاریخ و ارزش های آنان هستند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: عشائر عراق در جریان انقلاب موسوم به «العشرین» از هویت کشور دفاع کردند و دارای اخلاق و سجایای پسندیده نظیر کرامت، شجاعت، غیرت، نجابت و غیره هستند.

وی مبالغ دریافت شده از احکام صادره حکمیت های عشائری را غیر صحیح دانست و تصریح کرد: یکی از تصرفات غیر صحیح، دریافت مبالغی است که در نتیجه احکام صادر شده از حکمیت های عشائری باید پرداخت شود. برخی از عشائر برای پایان موضوع و اختلافات به اموال هنگفتی حکم می کنند که این گونه اقدامات مورد تایید شرع نیست و استفاده از این اموال در واقع «اكل مال بالباطل» است.

حجت الاسلام سید احمد صافی ضمن انتقاد از تعطیلی مراکز، موسسات و مطب های پزشکان به دلیل مثلا خطاهای پزشکی در حق بیمار گفت: رد فعل نباید بزرگ تر از فعل باشد؛ اموری که می شود با اقدامات ساده به پایان برد و کیان و حقوق همه با منطق و عقل حفظ شود نباید با این اقدامات نابخردانه حیات انسان ها تعطیل شود.

وی عراق را یک کشور متمدن توصیف کرد و اظهار داشت که این گونه تصرفات غیر صحیح است بنابراین با تطبیق قانون باید جلوی این گونه امور را گرفت.

گفتنی است که به دلیل تعصبات و قوانین داخلی میان عشائر برخی از حدود الهی و قوانین کشور زیر پا گذاشته می شود که این مساله موجب ناراحتی مسؤولان کشوری و مذهبی شده است.

ارسال نظرات