۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۱۳۳۰۰
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

انسان مومن به دنبال مطرح کردن خود و رسیدن به شهرت نیست

انسان مومن به دنبال مطرح کردن خود و رسیدن به شهرت نیست
حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه انسان مومن کسی است که به دنبال مطرح کردن خود و رسیدن به شهرت نیست، گفت: برخی برای رسیدن به شهرت مرتکب گناه می‌شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل یکشنبه شب در تفسیر قرآن در مسجد امام خمینی (ره) در شام ولادت امام رضا (ع) با تبریک میلاد امام رضا (ع)، به برخی از صفات انسان‌های مومن از نگاه امام رئوف اشاره کرد و گفت: امام رضا (ع) می‌فرماید، عقل کامل انسان مومن دارای ۱۰ صفت زیبا است.

وی نخستین صفت انسان مومن را خیر بودن و امیدواری مردم به خیر انسان دانست و افزود: انسان مومن از نگاه امام رضا (ع) کسی است که مردم از شر او در امان باشند و شر او به دیگران نرسد و همه از حضور او احساس امنیت کنند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: انسان خیر و مومن کسی است که کار خیر دیگران را حتی اگر اندک باشد بزرگ شمرده و مهم می‌داند و در نقطه مقابل آن اگرخودش هم کار بزرگی را برای دیگران انجام دهد آن را کوچک می‌شمارد.

وی انجام کار زیاد برای دیگران را از یکی دیگر از صفات انسان مومن از نگاه امام رضا (ع) دانست و اظهار داشت: انسان مومن هیچگاه از کثرت کار برای دیگران خسته نمی‌شود.

دبیر جامعه روحانیت کاشان ادامه داد: انسان مومن هیچگاه از طلب علم خسته نمی‌شود و خودش را بازنشسته فرهنگی نمی‌کند، این در حالی است که عدم مطالعه یکی از چالش‌های امروز جامعه است.

حجت الاسلام شاه فضل از فقر در راه خدا و فقر فی سبیل الله به عنوان یکی دیگر از صفات انسان‌های مومن نام برد و اظهار داشت: فقری که به واسطه انجام کار در راه خدا اتفاق افتاده باشد فقر فی سبیل الله است.

وی افزود: انسان مومن کسی است که در راه خدا ریاضت بکشد، اما در راه غیر خدا به عزت نرسد و این در حالی است که برخی برای اینکه جایگاه خود را در جامعه از دست ندهند در برابر واقعیت‌ها سکوت می‌کنند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان با اشاره به اینکه انسان مومن کسی است که به دنبال مطرح کردن خود و رسیدن به شهرت نیست، اظهار داشت: برخی به بهانه‌های مختلف از جمله حضور در همه محافل و مجالس و نشان دادن خود به دنبال رسیدن به شهرت هستند.

به گفته وی، برخی برای رسیدن به شهرت مرتکب گناه می‌شوند، اما برخی دیگر برای رسیدن به شهرت کار مباه و مستحب انجام می‌دهند که هدف از انجام کار مستحب دیده شدن و رسیدن به شهرت است درحالیکه انسان مومن به دنبال گمنامی است.

حجت الاسلام شاه فضل همچنین دیگران را از خود بهتر و با تقوا دانستن را دهمین صفت انسان مومن از نگاه امام رضا (ع) دانست و افزود: انسان مومن هیچگاه خودش را برتر از دیگران نمی‌داند و همه را از خودش بهتر و با تقوا‌تر می‌داند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات