۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۶۱۳۴۰۸

کارشکنی آمریکایی‌ها در روند تحقیقات درباره فرمانده خائن عراقی

کارشکنی آمریکایی‌ها در روند تحقیقات درباره فرمانده خائن عراقی
یکی از نمایندگان پارلمان عراق از کارشکنی آمریکایی ها در روند تحقیقات درباره فرمانده متهم به جاسوسی برای سازمان سیا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، اسعد المرشدی نماینده پارلمان عراق اعلام کرد: فشارهای آمریکا اعلام نتایج تحقق درباره محمود الفلاحی فرمانده عملیات الانبار که متهم به جاسوسی برای سازمان سیا و دادن اطلاعات و مختصان مناطق حشد شعبی عراق به آمریکایی هاست را به تعویق انداخته است.

وی درباره تلاش‌ها برای تبرئه الفلاحی هشدار داد و گفت: کمیته حقیقت یاب مربوط به پرونده رسوایی الفلاحی به علت فشارهای آمریکا بسیار به تعویق افتاده است. بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، فشارهایی برای تبرئه وی وجود دارد.

المرشدی بیان کرد: کمیته حقیقت یاب باید سریعاً نتایج تحقیقات و بازجویی درباره محمودالفلاحی را اعلام کند.

شایان ذکر است که قبلاً رأی الیوم با اشاره به موضوع جاسوسی نظامی ارشد عراقی برای سرویس اطلاعاتی آمریکا آورده بود: افکار عمومی عراق و نخبگان سیاسی این کشور پس از اینکه واحد رسانه مقاومت عراق از فایل صوتی متعلق به محمود فلاحی فرمانده عملیات الانبار و جاسوسی وی برای سازمان سیا پرده برداشت، غافلگیر شده اند. ارتباط مستقیم مهم نیست بلکه خطرناک‌تر مضمون مکالمه است که از حیث نظامی و امنیتی شوک آور بود. مزدور سیا از افسر ارشد عراقی درخواست اطلاعاتی درباره مناطق و مختصات گروههای حشدشعبی و گروههای مقاومت عراق در منطقه القائم می‌کند و پس از اینکه فلاحی از آمادگی خود برای ارائه همه اطلاعات خبر می‌دهد، مزدور سیا به وی تاکید می‌کند که این اطلاعات به نفع اسرائیل است و تل آویو این مواضع را هدف حملات خود قرار خواهد داد و نیروهایحشد شعبی کشته خواهند شد. فایل صوتی رسوایی بزرگی است اما دولت عراق به دنبال مهار اوضاع از طریق ارجاع آن به وزارت دفاع عراق است و این وزارتخانه نیز کمیته حقیقتیاب درباره درست بودن فایل صوتی تشکیل داده است. فعلاً نخبگان سیاسی و رهبران احزاب سکوت اختیار کرده اند و منتظر نتیجه تحقیقات هستند و فقط گردان‌های حزب الله عراق بر ضرورت مجازات خائنان و مزدوران تاکید کرده است و از فشار سفارت آمریکا در بغداد برای تغییر روند تحقیقات پرده برداشته است. این حادثه التهاب زیادی در داخل عراق ایجاد می‌کند».

همزمان گردان‌های حزب الله عراق قبلاً اعلام کرده بود که مزدوران وابسته به سفارت آمریکا به منظور دفاع از محمود الفلاحی متهم به خیانت بزرگ، به مشکلات فرقه‌ای و طایفه‌ای دامن می‌زنند.

محمد محی الدین سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق بیان کرده بود: برخی طرف‌ها متضرر شده و اطراف الفلاحی به همراه سفارت آمریکا سعی دارند تا با دامن زدن به مشکلات طایفه‌ای و فرقه‌ای از الفلاحی حمایت کنند تا درباره فایل صوتی منتشر شده از الفلاحی شک وارد کنند تا وی را از اتهامات تبرئه کنند.

وی افزوده بود: احدی نمی‌تواند الفلاحی را تبرئه کند زیرا مدارک و ادله‌ای که وی را محکوم می‌کند آشکار است. گردان‌های حزب الله احتمال می‌دهد که سفارت آمریکا از طریق مزدورانش و ارتش سایبری در راستای تشکیک در آنچه علیه الفلاحی وجود دارد حرکت کنند.

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق بیان کرده بود: موضوع محمود الفلاحی فرمانده عملیاتالانبار به خیانت بزرگ و جاسوسی برای بیگانگان و توطئه علیه ملت عراق مربوط است.

از سوی دیگر بدر الزیادی عضو کمیسیون دفاع و امنیت پارلمان عراق بیان کرده بود کهالفلاحی با مجازات اعدام در صورتی که صحت فایل صوتی وی آشکار شود، روبرو خواهد شد./847/ب

منبع: مهر

ارسال نظرات