۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۶۱۳۴۳۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

اصل نخبه پروری در حوزه باید مورد توجه جدی قرار گیرد

اصل نخبه پروری در حوزه باید مورد توجه جدی قرار گیرد
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نخبه پروری باید به یک اصل مهم در حوزه تبدیل شود، گفت: باید نگاه کیفی در حوزه جایگزین نگاه کمی شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم اختتامیه دوره تربیتی و قرآنی طلاب مدرسه علمیه مسجد جامع نکا در کیاسر، حوزه را مهد پرورش عالمان و فرهیختگان دینی دانست و گفت: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ شخصیت‌های بنامی را در خود تربیت کرده و پرورش داده است.
 
وی با بیان این که حوزه‌های علمیه به عنوان مهم‌ترین مرکز تولید علم در جامعه اسلامی همواره نسبت به سایر مراکز علمی و آموزشی کشور پیشگام بوده است، افزود: این پیشگامی امروز نیز با تربیت و پرورش طلاب نخبه، مهذب و انقلابی باید حفظ بماند.
 
حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که جایگاه علمی حوزه باید با برنامه‌های متنوع علمی، تهذیبی و پژوهشی حفظ بماند، خاطرنشان کرد: برخی‌ها به دنبال تضعیف جایگاه علمی حوزه هستند که باید با شتاب علمی این تلاش دشمنان را خنثی کرد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نخبه پروری باید به یک اصل مهم در حوزه تبدیل شود، تصریح کرد: باید نگاه کیفی در حوزه جایگزین نگاه کمی شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نشاط علمی حوزه نیازمند برنامه ریزی و تحول مناسب در بخش‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: باید جایگاه فقهی و علمی بالای حوزه با پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه حفظ و تقویت شود.
 
مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا در ادامه سخنان خود توجه به اخلاق و معنویت در حوزه را یکی از اصول مهم دانست و تصریح کرد: تربیت اخلاقی و معنوی همواره مورد تأکید علما و فق‌های دینی بوده و امروز نیز باید جزء برنامه‌های اصلی حوزه قرار گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علم با اخلاق معنا و مفهوم پیدا می‌کند، گفت: علم بدون اخلاق و معنویت نمی‌تواند موجب رشد و تعالی انسان شود.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت توجه عمیق حوزه‌های علمیه به مباحث اخلاقی و تربیتی تأکید کرد و ادامه داد: کم توجهی به مباحث اخلاقی در حوزه موجب ابتر ماندن اهداف و برنامه‌های محوری حوزه خواهد شد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات