۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۱۳۳۰۲
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

معارف دینی باید با زبان مخاطب در جامعه ترویج و تبلیغ شود

معارف دینی باید با زبان مخاطب در جامعه ترویج و تبلیغ شود
استاد حوزه علمیه مازندران گفت: معارف و احکام اسلامی باید با زبان مخاطب در جامعه ترویج و تبلیغ شود.
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی را یکی از مهم‌ترین مشکلات استان‌های شمالی دانست و بر ضرورت برنامه ریزی صحیح به منظور رفع این مشکلات تأکید کرد.
 
وی با بیان این که متأسفانه شمال کشور به مناطقی برای فساد و بدحجابی تبدیل شده است، افزود: وضعیت امروز حجاب در استان به هیچ عنوان زیبنده جامعه دینی نیست.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی به منظور کاهش آسیب‌های فرهنگی در جامعه تأکید کرد و گفت: تقویت برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی در مناطق آسیب پذیر یکی از بهترین راهکار‌ها برای کاهش مشکلات اجتماعی و فرهنگی است.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که متأسفانه شاهد یک انسجام و وحدت در برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی نیستیم، خاطرنشان کرد: عدم این انسجام، اثرگذاری برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی را کاهش خواهد داد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر ضرورت تشکیل یک قرارگاه فرهنگی و تبلیغی به منظور پوشش تبلیغی و فرهنگی مناطق آسیب پذیر استان تأکید کرد و گفت: اجرای برنامه‌های سلیقه‌ای و جزیره‌ای راهکار مناسبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیست.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران به حضور خودجوش گروه‌های تبلیغی در مناطق آسیب پذیر به ویژه سواحل دریا اشاره کرد و افزود: این حضور مستمر و اثرگذار طلاب جوان در سواحل و ارتباط چهره به چهره با مردم به ویژه نسل جوان، آثا بسیار مطلوبی را با خود در جامعه به همراه داشته است.
 
حجت الاسلام صادقی، حضور مستمر طلاب و روحانیان جوان در برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی را بسیار اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: علیرغم همه محدودیت‌ها و کمبود‌هایی که در این خصوص وجود دارد، در حال حاضر چندین گروه تبلیغی به صورت خودجوش در سواحل و مناطق آسیب پذیر استان مشغول فعالیت‌های تبلیغی هستند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که معارف دینی و احکام اسلامی باید با زبان مخاطب در جامعه ترویج و تبلیغ شود، تصریح کرد: مبلغان دینی و طلاب جوان باید از ابزار روز برای تبیین و تبلیغ معارف اسلامی بهره گیرند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات