۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۱۳۴۶۱
آیت الله سعیدی:

زیارت ارتباط دو طرفه بین امام و زائر است

زیارت ارتباط دو طرفه بین امام و زائر است
امام جمعه قم گفت: چه خوب است که زیارت به گفت و گو تبدیل شود و در زیارت همان گونه که شما با امام حرف می زنید، مطالبه این بزرگواران را نیز بشنوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سعیدی، امام جمعه قم شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با اشاره به ثمرات هم نشینی با اولیا الهی و زیارت اهل بیت(ع)، گفت: یکی از ثمرات ارزشمند زیارت مسأله هم نشینی و مجالست با بزرگوارانی است که به زیارت ایشان مشرف شده اید.

وی به رعایت آداب زیارت تأکید و اظهار کرد: رعایت آداب و شرایط زیارت ارزش زیارت را بالا می برد، زیارت با معرفت با زیارت بی معرفت فرق می می کند و برای بهره برداری بیشتر باید زیارت با معرفت داشته باشید.

امام جمعه قم با بیان این که زیارت اهل بیت(ع) ارتباط دو طرفه است، بیان کرد: همان گونه که شما حرفی با امامان معصوم دارید، آن ها نیز برای شما حرفی دارند بنابراین چه خوب است که این زیارت به گفت و گو تبدیل شود و مطالبه این بزرگواران را بشنوید.

وی ادامه داد: وقتی به حرم ها می آیید این حس را داشته باشید که خدا این لطف را به شما کرده است و با امام هشتم نشسته اید، وقتی چنین حسی داشته باشید از کارهای خلافی که انجام داده اید احساس شرمندگی داشته و در محضر این بزرگواران تعهد می دهید که از این کارها دست بر می دارید که اگر چنین باشد، آن زیارت، زیارت با معرفت است.

آیت الله سعیدی با اشاره به این آیه از قرآن کریم که می فرماید:«يا أَيُّها الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقوا اللّه وَ كُونُوا مَعَ الصّادقين»، ابراز کرد: زیارت با معرفت یکی از دعاهای ما باید باشد چون در قرآن فرموده است: «شما مومنین موظف هستید که با صادقین باشید.» و اهل بیت(ع) از صادقین هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: در نتجه نشت و برخاست با صادقین ثمراتی نصیب ما می شود که گاهی هزینه یک عمر زندگی ما را تأمین می کند، در دعاها از جمله در دعای روز شانزدهم ماه رمضان، دعای مکارم الاخلاق این مجالست با صادقین را به ما آموخته اند.

وی با اشاره به این سخن امام رضا(ع) فرمود: «کسی که  رفیق جاهل دارد همواره در رنج و ناراحتی است و اگر از او اجتناب کند از آسیب بزرگی فرار کرده است.»، گفت: برخی از علما نزدیک ترین راه برای رسیدن با خدا را نشست و برخاست با صادقین دانسته اند.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: با مراجعه به صفحه روزنامه ها و پرونده های قضایی می بینیم، کسانی که جرائمی را مرتکب شده اند خود اعتراف می کنند که در اثر معاشرت با افراد جاهل مرتکب این گناهان بزرگ شده اند.

وی با اشاره به این سخن امام هشتم(ع) که به یکی از یاران خود می فرماید:«با کسی که انحراف اخلاقی دارد یا با او بنشین یا با ما همنشینی کن.»، گفت: این که برخی می گویند ما با همه رفیق هستیم چه کسی که اهل ایمان است و چه کسی که بی ایمان بوده و به نظام، کشور، عفاف و حجاب، سیاست های اقتصادی و سیاسی جامعه پشت کرده است، با او نیز رفیق هستیم، امام رضا(ع) این را مردود می داند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات