۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۱۳۷۳۶

پیام تسلیت جامعه مدرسین در پی درگذشت آیت الله حائری

پیام تسلیت جامعه مدرسین در پی درگذشت آیت الله حائری
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی درگذشت آیت الله حائری را تسلیت گفت و تأکید کرد که آن مرحوم عمر خود را صرف تحقیق و تدریس در زمینه فقه اهل بیت(ع) کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی درگذشت آیت الله سید علیرضا حائری را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
(انا لله و انا الیه راجعون)

خبر ارتحال عالم متعهد و محقق اندیشمند، حضرت آیت الله حاج سیدعلیرضا حائری (رحمة الله علیه)، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مدیرمؤسسه دایرةالمعارف فقه اسلامی بر اساس مذهب اهل‌بیت «علیهم‌السلام» موجب تألم و تأثر گردید.

این استاد محقق و دانشمند از شاگردان برجسته و ممتاز فقیه متفکر شهیدآیت الله سید محمد باقر صدر(ره) بودند و سالها در عرصه تحقیق و تدریس در زمینه‌ی علوم اسلامی و فقه اهل‌بیت«علیهم‌السلام»، عمر گرامی خود را صرف کرده و همچنین همکاری و مشارکتی فعال در تدوین اثر برجسته دائرةالمعارف فقه اسلامی داشته‌اند که گویای عمق فکری و منزلت علمی وافر آن مرحوم بود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم محقق را به محضر حضرت بقية‌الله الاعظم (عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبري «مدظله‌العالی»، مراجع عظام تقليد «دامت‌بركاتهم»، حوزه‌هاي علميه، و بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن فقید سعید رحمت و مغفرت الهی و برای باز ماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می نماید.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

محمد قمین
ارسال نظرات