۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۱۴۰۳۵
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان:

حوزه علمیه خواهران ظرفیتی عظیم در نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف است

حوزه علمیه خواهران ظرفیتی عظیم در نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف است
معاون فرهنگی حوزه علمیه لرستان به ظرفیت حوزه در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و صیانت از حریم خانواده تأکید کرد و گفت: از ظرفیت تبلیغی خواهران دراجرای برنامه ها استفاده می شود.

سمیه عزیزی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: حوزه علمیه خواهران در زمینه ترویج و تبیین فرهنگ حجاب و عفاف اقدامات گسترده ای انجام می دهد و در این راستا از ظرفیت تبلیغی خواهران مبلغ استفاده می شود.

وی از برگزاری نمایشگاه های حجاب و عفاف در مناسبت های مختلف در مدارس علمیه، در پارک شهرداری، در مصلی نماز جمعه و در دبیرستان ها خبر داد و افزود: این نمایشگاه ها با هدف نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف بین بانوان به ویژه نسل جوان برگزار می شود.

عزیزی عنوان کرد: در مراسماتی که در حوزه علمیه برگزار می شود از خواهران محجبه خارجی و بانوان موفق ایرانی به منظور سخنرانی در زمینه حجاب و عفاف و مباحث از اسلامی دعوت می شود.

وی ترویج فرهنگ حجاب و عفاف با حضور طلاب و اساتید حوزه در فضای مجازی با ساخت وبلاگ و تشکیل گروه و کانال های مرتبط در شبکه های اجتماعی را از دیگر فعالیت های حوزه علمیه خواهران در نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف عنوان کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی و فضای مجازی می توان اقدامات گسترده و موفق تبلیغی در زمینه های مختلف به ویژه نهادینه سازی ارزش ها انجام داد.

وی از حضور خواهران مبلغ در مناطق سیل زده لرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر با موضوع حجاب و عفاف به صورت میدانی در بین سیل زدگان و با هدف ترغیب به رعایت و حفظ حجاب صورت گرفته است.

عزیزی ادامه داد: خواهران مبلغ و طلاب به منظور پاسخگویی به مسائل شرعی بانوان و امر به معروف و نهی از منکر برای کاهش آسیب های اجتماعی در عرصه تبلیغ فعالیتی چشمگیر دارند.

وی به اهمیت حفظ حجاب و عفاف پرداخت و اظهار داشت: تبلیغ طلاب در حوزه حجاب و عفاف در مناسبت های مختلف و در مراکز متعدد همچون آموزش و پرورش و در قالب طرح های تبلیغی طرح امین، نسیم رحمت جهادی و ائمه جماعات و پایگاه های بسیج، جلسات خانگی و مصلی به صورت مداوم برگزار می شود.    

عزیزی با بیان اینکه پرداختن به مبحث حجاب و عفاف باید به صورت دائم مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: از دیگر برنامه های حوزه علمیه خواهران در زمینه ترویج و تبیین فرهنگ حجاب و عفاف، پرداختن به مباحث علمی عفاف و حجاب در دانشگاه و خوابگاه های دانشجویی، داوری کرسی آزاداندیشی در دانشگاه توسط اساتید حوزه است.

وی ادامه داد: حضور اساتید حوزه در برنامه های رادیویی به عنوان کارشناس و بیان مباحث عفاف و حجاب، برگزاری همایش پیاده روی با شعار صیانت از حریم خانواده و جلسات پرسش و پاسخ با موضوع حجاب فاطمی در اداره تبلیغات اسلامی و مدارس و تشکیل جلسه با معلمان مدارس با موضوع حجاب دانش آموزان از دیگر برنامه های حوزه علمیه خواهران در زمینه حجاب و عفاف است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان خاطرنشان کرد: مطالبه جمعی از طلاب، کادر و اساتید مدارس علمیه و عموم بانوان از امام جمعه خرم آباد جهت پیگیری قاطعانه نسبت به برخورد با قبح زدایی بدحجابی از دیگر فعالیت های حوزه علمیه خواهران در زمینه حجاب است./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات