۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۶۱۴۰۵۶

انصارالله پذیرایی ریاض از 500 نظامی آمریکایی را به تمسخر گرفت

انصارالله پذیرایی ریاض از 500 نظامی آمریکایی را به تمسخر گرفت
سخنگوی انصارالله استقبال ریاض از استقرار 500 نظامی آمریکایی در خاک عربستان را به سخره گرفت و اظهار داشت که سعودی‌ها نمی‌دانند چگونه از باتلاق یمن خارج شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا، عربستان سعودی که اکنون بعد از گذشت پنج سال از جنگ یمن در آستانه شکست قرار دارد، سعی دارد با دست به دامن شدن قدرت‌های خارجی خود را از باتلاق یمن به بیرون بکشاند.

دولت سعودی که از ابتدای جنگ یمن تاکنون، میلیاردها دلار فقط از آمریکا سلاح و تجهیزات نظامی خریداری کرده است، توافقی تازه با واشنگتن انجام داده و با استقرار 500 نظامی آمریکایی در عربستان موافقت کرد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در صفحه فیسبوک خود به این توافق جدید ریاض و واشنگتن درباره حضور نیروهای آمریکایی در عربستان واکنش نشان داد و نوشت که «ریاض در باتلاق یمن گیر کرده است و نمی داند چگونه باید از آن خارج شود و به همین دلیل از اعزام 500 نظامی آمریکایی به عربستان استقبال می‌کند و برای بقای خود به حمایت آمریکا و انگلیس متوسل می‌شود».

به گزارش شبکه خبری المسیره، عبدالسلام افزود: «چقدر فاصله وجود دارد بین عربستان و کشور مستقلی که به تنهایی و با صلابت و اقتدار در برابر قدرت‌های استکباری جهان می‌ایستد».

ریاض دیروز شنبه موافقت خود را با اعزام 500 نظامی آمریکایی و ارسال تجهیزات نظامی شامل چند فروند جنگنده و سامانه دفاع موشکی در راستای تقویت آنچه که امنیت و ثبات منطقه می‎نامد، اعلام کرده بود.

وزارت دفاع آمریکا هم دیشب گفته بود که مجوز اعزام نیرو و تجهیزات آمریکایی به عربستان سعودی را پس از موافق شاه سعودی صادر کرده است./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات