۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۶۱۴۰۶۲

استعفای یک مقام ارشد نظامی صهیونیست به دلیل شکست در خان یونس

استعفای یک مقام ارشد نظامی صهیونیست به دلیل شکست در خان یونس
منابع رژیم صهیونیستی از استعفای یک مقام ارشد یگان اطلاعات نظامی این رژیم در پی شکست عملیات تجاوزکارانه سال گذشته در خان‌یونس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا، منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی اعلام کردند یک فرمانده ارشد در تیپ عملیات ویژه یگان اطلاعات به‌سبب شکست در عملیات خان‌یونس استعفا کرده است.

بر اساس این گزارش این مقام ارشد یگان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی(امان) در پی شکست در عملیات خان‌یونس در جنوب نوار غزه در اواخر سال گذشته استعفا کرده است.

بر اساس گزارش منابع صهیونیستی، این مقام بلندپایه، نقش بسیار حساسی در یگان اطلاعات نظامی اسرائیل داشته و در پی شکست در عملیات خان‌یونس در نوامبر گذشته، استعفا کرده است، در آن عملیات فرمانده آن کشته و معاونش زخمی شده بود.

پیشتر نیز فرمانده یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به سایرت متکل در اولین تحول در تاریخ این یگان از 23 سال پیش تا کنون، در پی شکست در عملیات خان‌یونس استعفا کرده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح 12 نوامبر 2018 (21 آبان آبان 97) از هلاکت یک کماندو و مجروح شدن دیگری در زمان اجرای عملیات یگان ویژه ارتش موسوم به سایرت متکال در غروب 11 نوامبر در منطقه در شرق خان یونس در داخل نوار غزه خبر داد که در آن نظامیان این رژیم با رزمندگان حماس درگیر شدند.

نکته قابل توجه در این عملیات رژیم صهیونیستی، پوشیدن لباس زنانه از سوی کماندوهایشان بود که بر عمق ترس و وحشت آنها از رویارویی مستقیم با رزمندگان مومن و شجاع فلسطینی تاکید می کند.

ناکامی در عملیات خان یونس،‌ضربه کوبنده ای به ارتش رژیم اشغالگر وارد کرد، زیرا گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس پس از خنثی کردن این عملیات، به اطلاعات مهمی از یگان ویژه دشمن دست یافت و آنها را هم منتشر کرد که یک ضربه اطلاعاتی سنگین به رژیم وارد کرد تا جایی که فرمانده عملیات ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در پی این شکست مجبور به استعفا از مقام خود شد.

ارتش رژیم صهیونیستی سرانجام پس از چند ماه با انتشار جزئیات این عملیات رسما به شکست در آن اعتراف کرد، نتایج این تحقیقات نشان داد که شماری از عوامل از جمله ضعف تاکتیکی و عملیاتی و برنامه‌ریزی نامناسب از دلایل اصلی این شکست بوده است.

نبرد «حد السیف» یا «لبه شمشیر»، واکنش مقاومت فلسطین به حمله یگان ویژه ارتش اسرائیل بود، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) موفقیت رزمندگان گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی خود در خنثی کردن عملیات یگان ویژه تکاوران ارتش رژیم صهیونیستی (سایرت متکل) را عملیات «حد السیف»(لبه شمشیر) نام گذاشته است، عملیاتی که گردان‌های قسام با گروهی از کماندوهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی که به طور مخفیانه به شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه نفوذ کرده و قصد انجام عملیاتی سری و بزرگ را داشتند، مقابله کرد و این عملیات را به شکست کشاند که طی آن هفت رزمنده قسامی از جمله نور برکه از فرماندهان ارشد گردان های قسام به شهادت رسیده و در طرف مقابل هم، فرمانده نیروهای صهیونیستی به هلاکت رسید و چندین نظامی دیگر نیز زخمی شد./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات