۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۶۱۴۰۷۹

هزینه ۶۰۰ هزار دلاری نیوزیلند برای امنیت مساجد

هزینه ۶۰۰ هزار دلاری نیوزیلند برای امنیت مساجد
نیوزیلند پس از حادثه حمله به مساجد کرایست‌چرچ، تاکنون صدها هزار دلار برای تدابیر امنیتی هزینه کرده است.
به گزارش خبرگزاری رسا، بنا بر اسنادی که رادیو نیوزیلند (RNZ) به آن دست یافته است،  پس از حادثه مساجد کرایست‌چرچ، ۶۰۰ هزار دلار صرف هزینه‌های امنیتی شده است.

این اسناد نشان می‌دهد تا ماه آوریل سال جاری ۶۰۹ هزار دلار صرف اقداماتی از قبیل حمل و نقل هوایی، ضد تروریسم، تهیه هزاران وعده غذا برای مقامات در کمپ نظامی برنهام و دیگرهزینه‌های سفر شده و همه این هزینه‌ها از محل بودجه امور زیربنایی تأمین شده است.

همچنین اسناد نشان می‌دهد که کارکنان سازمان اطلاعات دفاعی در همان مراحل اولیه وارد این موضوع شدند؛ کارشناسان مواد منفجره در کرایست‌چرچ و دیگر نقاط در سراسر نیوزیلند به کار گرفته شدند و دو نفربر سبک به مراکز پلیس در کرایست‌چرچ اعزام شد.

در مجموع ۲۳ پرواز و ۸۵۲ مسافر از جمله «جاسیندا آردن»، نخست‌وزیر نیوزیلند، را جابه‌جا کردند و محموله‌هایی را به این شهر آوردند.

علاوه بر این، برای ۴۰۰ نیروی پلیس نیوزیلندی و استرالیایی در کمپ نظامی برنهام تدارکات فراهم شد و در روزهای نخست پس از این حادثه تروریستی، ۵۵۰ نیرو در کرایست‌چرچ به کار گرفته شدند یا در حال آماده‌‌باش بودند.

یادآور می‌شود ۲۴ اسفندماه سال گذشته یک جوان ۲۸ ساله استرالیایی به نام «برنتون ترنت» با سلاح نیمه‌اتوماتیک به مسلمانانی که برای اقامه نماز جمعه به دو مسجد در شهر «کرایست‌چرچ» نیوزیلند رفته بودند تیراندازی کرد که بر اثر این اقدام تروریستی ۵۱ نمازگزار جان باختند./847/ب
 
منبع: ایکنا
ارسال نظرات