۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۶۱۴۱۰۰
کارشناس مذهبی رسانه ملی:

حذف مفسدان سیاسی و اقتصادی لازمه تشکیل جامعه توحیدی است

حذف مفسدان سیاسی و اقتصادی لازمه تشکیل جامعه توحیدی است
حجت الاسلام حیدری کاشانی گفت: لازمه تشکیل جامعه توحیدی یک دست این است که مفسدان سیاسی یعنی همان فرعون‌ها و مفسدان اقتصادی یعنی همان قارون‌ها از متن جامعه حذف شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، کارشناس مذهبی رسانه ملی، عصر امروز در هجدهمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی که هر روز ویژه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان به میزبانی شهرکرد برگزار می‌شود، با بیان اینکه جامعه آرمانی از نگاه دینی همان دولت مهدوی است، گفت: در روایات دینی جامعه‌ای کامل‌تر از دولت مهدوی وجود ندارد و نخواهد داشت.

مدیر مؤسسه طلیعه ظهور با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های دولت کریمه مهدوی این است که هیچ معصیتی در زمین انجام نمی‌شود و تمام حدود خدا در میان آفریدگانش اقامه می‌شود، ابراز کرد: ما امام زمان را برای تشکیل جامعه‌ای یک دست و توحیدی می‌خواهیم که در این جامعه قلب همه افراد مملو از عشق حضرت حق تعالی است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با بیان اینکه تشکیل جامعه آرمانی توحیدی آرزوی تمام انبیای الهی بوده است که به یقین در زمان امام زمان (عج) بنا و محقق می‌شود، اظهار کرد: لازمه تشکیل جامعه توحیدی یک دست این است که مفسدان سیاسی یعنی همان فرعون‌ها و مفسدان اقتصادی یعنی همان قارون‌ها از متن جامعه حذف شوند.

وی با بیان اینکه قسمت عمده فساد در جامعه امروز ما از نوع اقتصادی است، گفت: نظام سلطه کلید واژه دشمن شناسی مهدویت است؛ از این رو رهبری معظم هم روی این بحث تأکید دارند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با تأکید بر اینکه امروزه به شدت نیازمند قارون شناسی قرآنی هستیم، افزود: کلمه قارون در قرآن ۴ بار بیان شده است که باید با جدیت مرود تحلیل قرار گیرد؛ چراکه معادلات ستیز با فساد در جامعه اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه قارون ستیزان جامعه دینی مفسدان اقتصادی و اداری هستند، تصریح کرد: قارون از قوم خود حضرت موسی (ع) بود که با تعدی و تجاوز به حقوق موسوی توانست مال بسیاری جمع کند که این امر از حب دنیا نشأت می‌گیرد.

مدیر مؤسسه طلیعه ظهور، قارون را نخستین مبلغ دین نبی خدا دانست و ابراز کرد: جالب است که حضرت موسی (ع) به رابطه فامیلی با قارون به هیچ عنوان اهمیت نداد؛ این در حالی است که متأسفانه شرایط امروز کشور ما این گونه نیست و برخی خود را ژن برتر می‌دانند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با بیان اینکه هر کسی برای خود نسبت به عموم مردم برتری ببیند، به سمت فساد حرکت خواهد کرد، افزود: در جامعه آرمانی مسؤولیت برازنده کسی است که در خدمت مردم باشد نه اینکه خود را برتر بداند.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه سیستم آموزشی و تربیتی امروز ما در حال قارون سازی است، خاطرنشان کرد: باید تکبر را در وجود فرزندانمان از بین ببریم تا بفهد در هر جایگاهی باشد، با سایر افراد هیچ فرقی ندارد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با انتقاد از نظام آموزش و پرورش کشور گفت: متأسفانه نظام آموزش و پرورش ما تعطیل است؛ اگر آموزش و پرورش نتواند مهدی یاور واقعی تربیت کند، به هیچ دردی نمی‌خورد./۹۴۵۷/پ203/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات