۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۶۱۴۳۵۵

دیدار مقامات انصارالله و امارات؛ تلاش حزب‌الله برای نزدیکی حماس و سوریه

دیدار مقامات انصارالله و امارات؛ تلاش حزب‌الله برای نزدیکی حماس و سوریه
معاون دبیرکل حزب‌الله از تلاش این جنبش برای نزدیکی میان حماس و سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با شبکه «المیادین»، به اقدام اخیر صهیونیست‌ها در تخریب منازل جنوب قدس، قدرت حزب‌الله، تروریستی اعلام کردن این جنبش به وسیله آرژانتین، سفر مقام ایرانی به لبنان و جنگ یمن اشاره کرد.

اقدام آرژانتین به دلیل فشارهای آمریکاست

وی اقدام آرژانتین در تروریستی اعلام کردن حزب‌الله (که در 28 تیرماه انجام شد) را موضعی سیاسی به دلیل فشارهای آمریکا دانست و اعلام کرد، این تصمیم بخشی از فشارها بر حزب‌الله و تلاش برای محاصره کردن آن است.

معاون دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفت: زمانی زیادی از تحریم‌ها می‌گذرد و حزب‌الله در اوج فعالیت و آمادگی است، مقاومت متوقف نشده و ما تلاش می‌کنیم با اقدامات مناسب، گام‌های عملی و جایگزین‌های مناسب با این جنگ مقابله کنیم.

پروژه امارات در «جرود» شکست خورد

وی به پاکسازی «جرود عرسال» (ارتفاعات عرسال) در شرق لبنان در سال 2017 نیز پرداخت و گفت: نبرد جرود به پروژه تکفیری امارات در لبنان برای همیشه پایان داد؛ بیداری ارتش، قوای امنیتی و منش سیاسی همه، محیط مناسب برای تکفیری‌ها را از بین برد.

معاون حزب‌الله باره توان مقاومت و افزایش قدرت و دقت موشک‌های آن گفت: قدرت مقاومت از نظر کمی و کیفی چندین برابر شده است و اقداماتی وجود ندارد که اسرائیل بتواند با انجام آنها از جبهه داخلی خود در برابر قدرت حزب‌الله حمایت کند.

وی افزود: اگر آمریکا جنگی را علیه ایران تحمیل کند تمام منطقه شعله‌ور خواهد شد و این جنگ از نظر جغرافیایی، جنگی با مرزهای مشخص نخواهد بود. البته علیرغم برخی درگیری‌ها، امور در حال حاضر به سمت جنگ پیش نمی‌رود.

سفر عبداللهیان به لبنان نشان از حمایت ایران است

نعیم قاسم درباره سفر «حسین امیرعبداللهیان» مشاور ویژه  رییس مجلس شورای اسلامی ایران به جنوب لبنان گفت؛ این پیامی واضح است با این مضمون که ایران با مقاومت است و از آن حمایت می‌کند.

طرحی برای ممانعت از کار کردن فلسطینی‌ها در لبنان وجود ندارد

معاون حزب‌الله در ادامه به مشکلاتی که برای فلسطینی‌ها در پی تصمیم وزارت کار لبنان پیرامون «کارگران غیرقانونی» پیش آمده گفت: گمان نمی کنم طرحی برای ممانعت از کار کردن فلسطینی‌ها در لبنان وجود داشته باشد، اشتباهی پیش آمده و حل خواهد شد. حزب‌الله حامی قانون است اما باید راه‌حلی برای کار فلسطینی‌ها در لبنان پیدا شود.

وی افزود؛ اسکان (دائمی) فلسطینی ها در لبنان محال است و لبنان مخالف با این اسکان و نیز «معامله قرن» است. هیچ کسی نمی‌تواند لبنان را به زور با معامله قرن همراه کند. مهم‌ترین نشانه شکست ایران طرح، برگزاری نشست بحرین بدون مشارکت فلسطینی هاست.

برای نزدیکی روابط میان حماس و سوریه تلاش می‌کنیم

نعیم قاسم در ادامه گفت: پس از تجدیدنظرهایی که حماس انجام داد امروز نزدیکی (مواضع) به این جنبش درباره مسأله سوریه بیشتر شده و مسأله مهم برای حزب‌الله این است که محور مقاومت متحد و در ارتباط باشد؛ ما در راستای نزدیکی میان حماس و سوریه تلاش می‌کنیم. 

تخریب منازل فلسطینی‌ها در جنوب قدس خصمانه است

معاون حزب‌الله سپس اعلام کرد، رژیم صهیونیستی سیاست خصمانه‌ای علیه فلسطینی‌ها دارد، تخریب منازل فلسطینی‌ها اقدامی خصمانه است و تنها راه همان مقاومت است.

دیدارهایی میان سران امارات و انصارالله انجام شده است

وی درباره جنگ یمن گفت: این جنگ تأثیرات اقتصادی بدی بر روی عربستان و امارات گذاشته و تنها راه‌حل منطقه همان راه‌حل سیاسی است؛ موضعی که ایران آن را مطرح کرده اما سعودی جلوی آن را گرفت. می‌دانیم به دلیل وضعیت اقتصادی سخت، اختلافاتی پررنگ میان سران دبی و ابوظبی وجود دارد؛ امارات دچار اقتصاد فرسایشی شده و در حال خروج تدریجی است؛ دیدارهایی میان مقامات انصارالله و امارات انجام شده است.

نعیم قاسم در پایان از خروج کامل نظامی از یمن و هر گفت‌وگویی که به راه‌حل سیاسی بیانجامد، استقبال کرد./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات