۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۶۱۴۵۸۸
آیت‌الله علم‌الهدی:

اهمیت تاکید بر زیارت امام هشتم پیش بینی پیامبر از آینده اسلام است

اهمیت تاکید بر زیارت امام هشتم پیش بینی پیامبر از آینده اسلام است
امام جمعه مشهد گفت: پیامبر تاکید بسیاری به اهمیت زیارت امام هشتم داشتند و زیارت هیچ کدام از ائمه اطهار به اندازه امام رضا از سوی پیامبر تاکید نشده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در مراسم «شکرانه دهه کرامت» که در کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه پیامبر(ص) تاکید بسیاری به اهمیت زیارت امام هشتم(ع) داشتند اظهار کرد: زیارت هیچ کدام از ائمه اطهار(ع) به اندازه امام رضا(ع) از سوی پیامبر(ص) تاکید نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: تاکید به این دلیل است که پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) آینده اسلام و تشیع را در این نقطه از جهان می‌دانستند و باید به گونه‌ای توجه سایر مسلمانان شیعیان را به این سرزمین جلب می‌کردند.

وی اظهار کرد: در مجموعه روایات و احادیث معصومین از خود پیامبر(ص) تا امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) بعد از زیارت سید الشهدا زیارت امام رضا (ع) به این اندازه مورد توجه و تاکید توصیه قرار نگرفته است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه امام هشتم (ع) نیز خود به زیارت قبر پدرش توصیه و تاکید کرده است، اضافه کرد: ظاهراً بین شیعیان و اصحاب امام هشتم(ع) این موضوع مطرح بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی یکی از دلایل این همه تاکید را غربت امام هشتم (ع) عنوان کرد و گفت: اینکه ایشان از وطن و خانواده خود دور بود، بخشی از غربت است، غربت اصلی امام رئوف این است که بیشتر شیعیان آن زمان فکر می‌کردند ایشان در اوج قدرت هستند، در حالی که این‌گونه نبود.

وی اضافه کرد: اکثریت شیعیان آن زمان معتقد بودند که امام رضا(ع) برخلاف پدرشان که در زندان به سر می‌برد در اوج قدرت و عظمت و مورد توجه خاص جریان قدرت قرار دارد، در حالی که از بحران فشارها و شکنجه‌هایی روحی که ایشان می‌شد، بی‌خبر بودند.

آیت‌الله علم‌الهدی یکی دیگر از دلایلی که پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) به زیارت امام هشتم(ع) توصیه و تاکید کردند، پیش‌بینی ایشان نسبت به آینده اسلام دانست و متذکر شد: برای همه ائمه و معصومین این واقعیت مسجل بود که سرنوشت و آینده اسلام در ایران رقم می‌خورد و این موضوع برای تمام اولیا قطعی و حتمی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: آینده پایدار اسلام در این سرزمین است که به دفاع و ترویج اسلام در جهان می‌پردازد و این موضوع سبب شد افکار سراسر جهان اسلام را به این نقطه متمرکز کنند.

وی رسالت خادمین امام رضا(ع) را توسعه شخصیت ولایت‌مداری ایشان در جهان اسلام و در جهان دانست و افزود: یکی از آثار پربرکت دهه کرامت توجه به همین موضوع است.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات