۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۶۱۴۵۹۰
مسؤول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان:

تأسیس دفتر نخبگان سبب افزایش جو رقابتی بین مدارس علمیه شده است

تأسیس دفتر نخبگان سبب افزایش جو رقابتی بین مدارس علمیه شده است
مسؤول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان گفت: با تأسیس این دفتر، جو رقابتی بین مدارس علمیه خراسان در پرورش نخبگان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدحسن باقریه، مسؤول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، امروز در نشست مسؤولین مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با طلاب نخبه خراسان شمالی، اظهار کرد: پس از راه‌اندازی مرکز نخبگان و استعدادهای برتر خراسان، نگاه و نگرشی انگیزشی در میان طلاب، اساتید و کادر مدارس علمیه به بدنه حوزه ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه قبل از راه‌اندازی دفتر نخبگان حوزه علمیه خراسان، مدارس علمیه روند عادی آموزشی خود را طی می کرند، خاطرنشان کرد: پس از تأسیس مرکز نخبگان و استعدادهای برتر در حوزه خراسان نخستین و مهم‌ترین اثر این دفتر ایجاد یک نگرش انگیزشی در بطن حوزه‌ها بود و رقابتی میان طلاب ایجاد شد.

مسؤول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان گفت: درواقع اکنون جو رقابتی به‌منظور پرورش هرچه بیشتر نخبگان میان حوزه‌های علمیه زیرمجموعه این حوزه رخ افزایش چشمگیری یافته است.

حجت‌الاسلام باقریه در ادامه افزود: یکی از اصلی‌ترین مبناهای انتخاب استعدادهای برتر حوزوی، سطح علمی طلاب است و باید حداقل سه سال به‌عنوان ممتاز حوزوی انتخاب شوند تا در میان طلاب نخبه قرار گیرند، به همین سبب تلاش طلاب درزمینهٔ تحصیل افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه پس از تأسیس دفتر نخبگان خراسان، در حوزه‌های علمیه علاوه بر طلاب و دانش‌آموختگان حوزوی، اساتید حوزوی نیز در نگرش و تلاش خود تغییر ایجاد کردند، تصریح کرد: زمانی که اساتید با طلاب جوان نخبه روبرو می‌شدند و توانایی و سطح علمی آن‌ها را مشاهده می‌کردند، انگیزه‌ای دوچندان برای تدریس باکیفیت‌تر به‌منظور تربیت هرچه بهتر طلاب و دانش آموزان خود و رساندن آن‌ها به سطح نخبگی پیدا می‌کردند.

مسؤول دفتر نخبگان حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: علاوه بر دانش آموزان و اساتید مدارس علمیه، انگیزه و رقابت در میان مسؤولین و کادر آموزشی مدارس علمیه نیز ایجاد شد و مسؤولان مدارس با توجه به تعداد نخبگان انتخاب‌شده، همواره در تلاش هستند که طلاب بیشتری از مدرسه آن‌ها در جمع برگزیدگان استعدادهای برتر قرار گیرند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات