۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۱۴۶۴۶
امام جمعه اهواز:

۵ هزار معلم خوزستانی از بلاتکلیفی خارج شوند

۵ هزار معلم خوزستانی از بلاتکلیفی خارج شوند
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان پایان دادن به بلاتکلیفی ۵ هزار معلم خوزستانی و سرگردانی ۲۰۰ کارگر متروی اهواز را خواستار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز، با بیان اینکه ارتباط عمیق و مستحکمی میان نماز جمعه با ولایت و امامت وجود دارد، اظهار داشت: در اهمیت نماز جمعه همین بس که خداوند، سوره‌ای بنام جمعه نازل کرده و حضرت ختمی مرتبت در بدو ورود به مدینه منوره پس از فراهم شدن بستر حکومت اسلامی، نخستین نماز جمعه را اقامه کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه درباره نماز جمعه شتاب در حرکت را خداوند خواستار است، بیان داشت: نماز جمعه شأن حاکمیت و ولایت است و از آنجا که ولایت راهگشای همه مشکلات می‌باشد؛ اگر توجه کنیم در خواهیم یافت که ریشه همه مصائب جهان اسلام در درک نادرست معنای ولایت و امامت است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه نخستین گام همه انبیاء الهی به ویژه حضرت ختمی ایجاد ولایت در مسیر ساخت جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: در تعریف ولایت باید نخست جامعه اسلامی و سپس ارتباط وسیع و مستحکم چنین جامعه‌ای به ولایت و امام را تعریف کرد، جامعه اسلامی، خداوند متعال حاکم و قوانین آن باید از سوی باری تعالی وضع و اجرایی شوند که نمونه آن مدینه النبی و حکومت علوی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه شرکت درشادی و حزن اهل بیت (ع) همه ولایت نیست، افزود: از خصوصیات جامعه اسلامی آن است که هر انسانی با ویژگی‌های خاص خود در آن به اسلام گرایش پیدا می‌کند و قطعا اگر پیوندی میان حکومت علوی و حکومت نبوی، برقرار و استمرار پیدا می‌کرد شاهد جامعه اسلامی بودیم.

وی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی همه امور باید یادآور خدا باشند، ادامه داد: در چنین جامعه‌ای به جز شقی، همگان اصلاح و به سوی خدا سوق می‌یابند، چنین جامعه‌ای باید ارتباط عمیقی با امامت و ولایت داشته باشد و در این باره همه نیروهایش در یک خط و برای یک هدف حرکت کنند و نقطه متمرکزی داشته باشند که به امام و ولایت منتهی شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: دشمن از هزار سال پیش قصد داشت ارتباط مردم با خداوند را که از طریق ولایت صورت می‌گیرد، قطع کند که تاکنون موفق نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد پایان دادن به بلاتکلیفی ۵ هزار معلم خوزستانی از سوی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را خواستار شد و در عین حال رفع مشکل ۲۰۰ کارگر متروی اهواز را طلبید./۹۴۵۶/پ210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات