۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۱۴۷۴۱
امام جمعه شوش:

ائمه جمعه زبان گویای مردم هستند

ائمه جمعه زبان گویای مردم هستند
امام جمعه شوش گفت: دشمن تحمل روشنگری و بصیرت افزایی‌های ائمه جمعه به عنوان زبان گویای مردم را ندارد.
حجت الاسلام سید محمد امام، امام جمعه شوش، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به توجه رهبر انقلاب انقلاب در تعیین روحانیان جوان به نمایندگی ولی فقیه و ائمه جمعه اظهار داشت: اعتماد به همه جوانان به ویژه ایجاد دولت جوان، چابک و توانمند خواسته رهبر انقلاب است و چنین سفارشی افزون بر سفارش مردم به جوانگرایی، گویای اعتماد معظم له به جوانان است.

امام جمعه شوش با بیان اینکه جوانان بنا به گفته رهبر انقلاب نزدیک‌ترین قشر به اسلام هستند، خاطرنشان کرد: انتخاب ائمه جمعه جوان خود به خود ثمربخش است و امیدواریم افزون بر استقبال مردم از چنین ائمه جوانی، نیروی خود را دو چندان مبذول داشته و در کار‌ها موفق‌تر باشند.

حجت الاسلام امام پیرامون هجمه های صورت گرفته به ائمه جمعه و تریبون نماز جمعه عنوان داشت: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، حمله به تریبون نماز جمعه و ائمه جمعه آغاز شد، در تهران شاهد بمب گذاری به هنگام سخنرانی رهبر انقلاب بودیم و ۵ نماینده امام راحل در محراب نماز به شهادت رسیدند.

وی شهادت تعدادی از ائمه جمعه را گویای موقعیت و جایگاه بسیار مهم نماز جمعه عنوان کرد و گفت: زمانی که امام جمعه، مردم را از توطئه‌ها آگاه، راهکار‌های مقابله و غلبه بر دشمن را روشن می‌کند، قطعا دشمن در برابر چنین شخصیتی که هر جمعه به روشنگری و بصیرت افزایی بپردازد تاب نمی‌آورد.

امام جمعه شوش با بیان اینکه ارشادات ائمه جمعه از سر دلسوزی است، بیان داشت: اقتدار کشور و قرار گرفتن جوانان در مسیر صحیح در گرو تقویت نماز جمعه است، اما تقویت نماز جمعه به معنای تقویت امام جمعه نیست.

حجت الاسلام امام با اشاره به اینکه ایده‌های اقتصادی و فرهنگی بسیاری برای رفع بیکاری از تریبون نماز جمعه سر داده می‌شود، تصریح کرد: امام جمعه زبان گویای مردم و واسطه‌ای میان دولت و مردم است و درد دل مردم را به گوش مسؤولان رسانده و در عین حال وظایف مردم در قبال نظام اسلامی را گوشزد می‌کند.

وی تصریح کرد: با تقویت نماز جمعه، مشکلات اقتصادی، عمرانی و فرهنگی در جامعه بسیار کم می‌شود./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات