۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۱۴۷۹۶
کارشناس مذهبی رسانه ملی:

حسادت منجر به حبس دعا می‌شود

حسادت منجر به حبس دعا می‌شود
حجت الاسلام سعیدی حسادت را سبب جلوگیری از استجابت دعا دانست و گفت: فرهنگ التماس دعا برای دیگران در فرهنگ دینی ما است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد سعیدی در سلسله نشست‌های بصیرتی شنبه شب‌ها که در مسجد سلمان فارسی برگزار می‌شود، به روایات و اهمیت دادن صدقه اشاره کرد و گفت: صدقه قبل از اینکه به دست نیازمند برسد به دست خدا می‌رسد.

وی افزود: صدقه دهنده محتاج‌تر از صدقه گیرنده است چرا صدقه دفع بلا می‌کند، اما شیطان انسان را در دادن صدقه دادن وسوسه می‌کند تا از دادن صدقه امتناع کند.

حجت الاسلام سعیدی در ادامه به تحلیل و تفسیر دعا‌های هشتم امام سجاد (ع) درصحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: صحیفه سجادیه یک سری دعا از زبان امام سجاد (ع) است که در قالب دعا موارد زیادی را به ما معرفی کرده است.

وی افزود: اگر میخ دنیا و حرص دنیا به دل انسان زده شود زندگی و مرگ انسان سخت می‌شود و حرص سبب می‌شود تا انسان با وجود اینکه حق را می‌فهمد، اما باطل را بر حق ترجیح بدهد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره اینکه عقل فرمان انسان است و غضب فرمان را از دست انسان خارج می‌کند، افزود: غضب جنون و دیوانگی است، اما انسان با «الا بذکر الله تطمئن القلوب» ذکر خدا آرام می‌شود و به آرامش می‌شود.

وی حسادت را سبب جلوگیری از استجابت دعا دانست و با اشاره به اینکه فرهنگ التماس دعا برای دیگران در فرهنگ دینی ما است، افزود: حسادت از مواردی است که منجر به حبس دعا می‌شود در حالیکه دعا برای دیگران ابتدا منجر به استجابت دعای خود انسان می‌شود.

حجت الاسلام سعیدی گفت: صبر در طاعت و صبر در مصیبت دارای اجر و پاداش زیادی است، بنابراین طاعت تا جایی مهم است که تا انتها ادامه داشته باشد.

وی از قناعت به عنوان گنج انسان نام برد و با بیان اینکه صبر زندگی را شیرین می‌کند، افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید کسی که عمل صالح انجام می‌دهد حیات طیبه و قناعت به او داده می‌شود.

کارشناس مذهبی رسانه ملی ساده زیستی را چالش فرهنگی امروز جامعه دانست و گفت: مدت زمان زیادی است که فرهنگ ساده زیستی از زندگی ما خارج شده است.
 
لازم به ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش جمعی از افراد ولایتمدار برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات