۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۶۱۴۸۷۲
مدیر حوزه علمیه استان سمنان:

حضور پرشمار جوانان نشانه نماز جمعه موفق است

حضور پرشمار جوانان نشانه نماز جمعه موفق است
مدیر حوزه علمیه استان سمنان گفت: جوانگرایی رهبر معظم انقلاب در انتصاب ائمه جمعه پیام مهمی برای همه ما دارد و حضور پرشمار جوانان نشانه نماز جمعه موفق است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان ظهر امروز در نشست گرامیداشت چهلمین سالگشت اقامه نخستین نماز جمعه در کشور با اشاره به اختصاص یافتن نام جمعه به یکی از سوره‌های نورانی قرآن کریم و آیه نهم این سوره مبارکه اظهار داشت: تعبیر "فَاسْعَوْا" در این آیه مبارکه بر اساس تفاسیر، گواه از شتافتن عاشقانه و علاقه مندانه مسلمین به سوی نماز جمعه است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه در این آیه شریفه از این نماز جمعه به عنوان ذکرالله یاد شده، اما این ذکرالله جایگاه ویژه‌ای در دین ما و مکتب اهل بیت (ع) دارد، خاطر نشان کرد: نماز جمعه تنها عبادت محض نیست بلکه سیاست در آن نهفته است، فریضه‌ای که دو خطبه آن جای دو رکعت نماز ظهر را می‌گیرد و مفهوم عبادی سیاسی نماز جمعه را توصیف می‌کند.

وی نماز جمعه را شبکه عظیم مردمی و معنوی، دارای جایگاه اثر بخش و رفیع اجتماعی برشمرد که ایجاد مودت و محبت و وحدت بین مسلمین از مهمترین کارکرد‌های اجتماعی آن است و افزود: بی‌تردید می‌توان گفت انقلاب اسلامی را همین نماز جمعه‌ها حفظ نموده است؛ اینکه می‌گوییم دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ما است در نماز جمعه تحقق پیدا می‌کند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان با اشاره برپایی هر هفته نماز جمعه در قریب به ۹۰۰ نقطه از کشور، این آئین عبادی سیاسی را قرارگاه مهم بصیرت افزایی و باطل کننده بسیاری از توطئه‌ها و فتنه‌های رنگارنگ دشمنان نامید و تصریح کرد: بیان مباحث سیاسی و اجتماعی روز کشور، منطقه و جهان نشانگر توجه دین و این فریضه نورانی به اهمیت اگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان اضافه کرد: واقعاً باید گفت نماز جمعه را به درستی حج مساکین نامیده‌اند، اجتماعی همچون حج که مسلمانان را گرد هم می‌آورد، قدرت وحدت و اتحاد آن‌ها را به نمایش می‌گذارد و آن‌ها از مشکلات یکدیگر مطلع می‌شوند، اجتماعی هفتگی که بدین دلایل جایگاه والایی در اسلام ناب محمدی دارد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان خاطر نشان کرد: در توصیف جایگاه نماز جمعه همین بس که که رسول خدا (ص) پاداش هر قدم مؤمنی که به سوی شرکت در این فریضه حرکت می‌کند را معادل پاداش یکسال عبادت فردی که روز‌ها روزه دار بوده و شب‌ها عبادت نموده ذکر فرمودند و امام باقر (ع) فرمود، نماز جمعه سنتی از رسول خدا (ص)، بشارتی برای مؤمنین و توبیخی برای منافقین است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان با اشاره به اهتمام رهبری بر بکار گیری نیرو‌های جوان و انقلابی در عرصه‌های مختلف مدیریتی کشور و اجرا کردن این اندیشه در بحث ائمه جمعه، گفت: رهبر معظم انقلاب با این جوانگرایی پیام مهمی را برای همه فعالان در سنگر مهم نماز جمعه داشتند، باید چهره‌های جوان را بیش از پیش در صفوف نماز جمعه و ستاد‌های نماز جمعه ببینیم که برنامه‌ریزی صحیح فرهنگی در این زمینه بسیار مهم است، همانا حضور پرشمار جوانان نشانه نماز جمعه موفق است./۹۷۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
ارسال نظرات