۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۶۱۴۸۹۴
حجت الاسلام مهدوی ارفع مطرح کرد؛

نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی بهترین روش برای گسترش گفتمان انقلاب اسلامی

نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی بهترین روش برای گسترش گفتمان انقلاب اسلامی
حجت الاسلام مهدوی ارفع کتاب شریف نهج البلاغه را زبان مشترک و منشور اتحاد مردم جهان دانست و نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی را در راستای گسترش گفتمان انقلاب اسلامی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع بنیان گذار نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی، امروز در نخستین جلسه نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) به ایراد سخنرانی پرداخت و با بیان این مطلب که امروز جنگ گفتمان‌ها است و دورانی شبیه به دولت امام علی(ع) است، گفت: بهترین روش برای گسترش گفتمان انقلاب اسلامی ترویج خواندن نهج البلاغه است.

وی نهج البلاغه را زبان مشترک بین انسان ها بیان کرد و ادامه داد: کلام امیر حکمت و بلاغت به قدری نافذ و قوی است که می تواند اتحاد جوامع بشری را ایجاد و تمدن جهانی را شکل دهد، امام علی(ع) درب ورود به عالم هستی هستند چرا که تمامی علوم در وجود ایشان نهفته است.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با تاکید بر اینکه برگزاری جشن های غدیر باید در راستای معرفی ولایت باشد، اظهار داشت: فلسفه غدیر تبعیت و اطاعت از ولایت و امامت است.

بنیان گذار نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی مقصر در غیبت امام زمان(عج) و موثر در ظهور ایشان را خود مسلمانان بیان کرد و گفت: خداوند زمانی ظهور حضرت ولی عصر(عج) را محقق می سازد که مسلمانان به امت تبدیل شوند و تشکیل امت نیازمند کار تشکیلاتی است و این کار تشکیلاتی به راحتی با توجه و تدبر در بیانات امام علی(ع) امکان پذیر می شود.

وی کتاب شریف نهج البلاغه را سراسر معجزه دانست و اظهار داشت: بعد از قرآن کریم، کتاب نهج البلاغه یک معجزه است.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی خیزی به سوی ظهور بود، ابراز کرد: زمانی امر ظهور محقق می شود که مردم آمادگی یاری رساندن به امام زمان(عج) را داشته باشند؛ بنابراین تا زمانی که مردم حق نایب امام عصر(عج) را ادا نکنند نمی توانند انتظار فرج داشته باشند بر این اساس دوران انقلاب فرصت آماده شدن برای امر فرج است.

بنیان گذار نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی امت سازی  و جامعه سازی را بزرگترین خدمت به امر ظهور امام زمان(عج) بیان کرد و گفت: کتاب شریف نهج البلاغه در زمینه باور سازی بسیار نقش آفرین است و بهترین متن بصیرتی است که می تواند جوانان را به سمت انجام کار تشکیلاتی سوق دهد.

وی افزود: همچنین این کتاب ارزشمند زبان مشترک و منشور اتحاد بین مسلمانان و غیر مسلمانان است که باید به سواد عمومی تبدیل شود که این امر با خوانده شدن محقق می شود.

حجت الاسلام مهدوی ارفع ادامه داد: پس از سواد عمومی، نهج البلاغه باید به عامل تفکر و تذکر عمومی تبدیل شود که در این عرصه تدبر نخستین گام اندیشیدن به شمار می رود؛ سپس نهج‌البلاغه باید مایه تفکر تحلیلی تطبیقی شود که این مرحله با تفسیر همراه می شود؛ همچنین در گام بعدی برای اصلاح تغییر و تحول در نظام زندگی نیازمند نظام سازی می شویم.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به اینکه نهضت برخلاف سازمان معرفت محور و تکلیف محور است، ادامه داد: انقلاب اسلامی یک نهضت بود برای همین امام فرمودند: اگر کسی مرا در این مسیر همراهی نکند خودم به تنهایی این راه را خواهم رفت.

وی افزود: همچنین نهضت ها واقعی هستند از این رو امام فرمودند: یاران من هم اکنون در گهواره قرار دارند؛ گسترش و تعمیق فرهنگ نهج البلاغه نیازمند یک نهضت عظیم است که با حرکت خودجوش مردمی محقق می شود./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات