۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۱۴۹۵۷

قاضی‌القضات فلسطین بر حمایت همیشگی از سوریه تأکید کرد

قاضی‌القضات فلسطین بر حمایت همیشگی از سوریه تأکید کرد
قاضی القضات فلسطین و مفتی ارشد سوریه در دیداری بر حفظ امنیت و ثبات سوریه و مسأله قدس و فلسطین به عنوان اولین مسأله جهان اسلام تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمود الهباش» قاضی القضات فلسطین و مشاور «محمود عباس» رئیس تشیکلات خودگردان در امور دینی و روابط اسلامی با سفر به سوریه با «احمد بدرالدین حسون» مفتی ارشد این کشور دیدار کرد.

الهباش در این دیدار بر عمق روابط متمایز میان دو ملت فلسطین و سوریه در طول تاریخ و اصرار تشکیلات خودگردان بر حفظ امنیت و ثبات و بازگشت سوریه به جایگاه اصلی خود تأکید کرد.

قاضی‌القضات فلسطین گفت: حمایت از امنیت و ثبات کشورهای عربی از جمله سوریه، در راستای منافع عالی فلسطین است و موضع فلسطین از روز اول آغاز بحران سوریه، حفظ وحدت و حاکمیت این کشور در مقابله با تلاش‌های تروریستی است که امنیت ثبات سوریه را هدف قرار داده‌اند.

الهباش سپس بر موضع تشکیلات خودگردان در رد «معامله قرن» که دنبال تسویه مسأله فلسطین و در رأس آن موضوع قدس و آوارگان است، تأکید کرد و گفت: دولت فلسطین همیشه در کنار سوریه ایستاده و خواهد ایستاد همانگونه که سوریه همیشه در کنار فلسطین و مسأله عادلانه آن در سطح بین‌المللی و منطقه‌‌ای ایستاده و تا به امروز میزبان هزاران آواره فلسطینی بوده است.

حسون نیز تأکید کرد، مسأله فلسطین «قطب‌نما»-ی سوریه در تمام مواضعش بوده است و هدف قرار دادن سوریه نیز به خاطر همین مواضع ثابت بود؛ مسأله فلسطین، موضوع اول جهان عرب و اسلام بوده و هست و قضایایی ثانویه نمی‌تواند جایگزین مسأله فلسطین و قدس شود.

وی بر اهمیت نقش علمای امت اسلام در مقابله با افراط‌گرایی و اسلام‌هراسی تأکید کرد و به وحدت برای مقابله با توطئه‌های دشمن فراخواند./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات