۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۱۵۰۴۸

درخواست نمایندگان عراقی برای تشکیل جلسه فوق العاده درباره آمریکا

درخواست نمایندگان عراقی برای تشکیل جلسه فوق العاده درباره آمریکا
شماری از نمایندگان عراقی برگزاری جلسه فوق العاده پارلمان این کشور برای بررسی مداخلات آمریکا را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، به دنبال طرح قانونی در کنگره آمریکا با مضمون تحریم برخی شخصیت های عراقی و خشم گسترده محافل سیاسی و مردمی عراق از این موضوع، نمایندگان پارلمان این کشور خواستار برگزاری جلسه فوق العاده ای به منظور مقابله با اقدامات مداخله جویانه آمریکا شدند.

پس از نقض آشکار حاکمیت ملی عراق و تحمیل قیمومت بر این کشور و تبدیل آن به یکی از ایالت های آمریکایی، اکنون طرح قانونی که در مجلس نمایندگان و کنگره آمریکا مطرح و آماده تصویب می شود، خشم عراقی ها را برانگیخته است.

کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق از دولت این کشور خواسته است موضع جدی و قاطعانه ای در مقابل تصویب این قانون به عنوان مصداق مداخله آشکار و علنی در امور داخلی عراق، اتخاذ کند.

«اسوان کلدانی» از اعضای پارلمان عراق در این رابطه گفت: ما امضاهایی را در پارلمان جمع آور کرده ایم و قانونی را با مضمون عدم مداخله کشورهای دیگر در امور داخلی عراق تصویب می کنیم.

طرح قانون یادشده با عنوان «جلوگیری از بر هم زدن ثبات عراق» به رییس جمهور آمریکا فرصت می دهد هر یک از شخصیت های عراقی یا غیر عراقی که امنیت و ثبات این کشور را تهدید کند، یا فرآیند دموکراسی را و اصلاحات اقتصادی و سیاسی را مختل کند، مجازات کند.

همزمان با طرح این قانون، دولت آمریکا ۴ شخصیت عراقی را هفته پیش تحریم کرد. احتمال دارد شخصیت های مهم دیگری از جمله قیس خزعلی، دبیر کل عصائب اهل حق، اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش النجبا، علی الیاسری، دبیر کل جنش سرایا الخراسانی و حامد الجزائری، معاون وی که همگی به اتفاق از فرماندهان گروه های مقاومت و الحشد الشعبی هستند به این فهرست اضافه شوند.

این قانون دست آمریکا را در اتخاذ تدابیری چون مجازات اشخاص و حتی مداخله نظامی علیه هر شخصیت یا گروهی که آمریکا آنها را تهدیدی برای ثبات سیاسی و اقتصادی و مبانی دموکراسی در عراق بداند، باز می گذارد./847/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات