۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۱۵۰۸۶
حجت الاسلام صادقی:

تعداد مبلغان دینی مازندران پاسخگوی نیاز تبلیغی استان نیست

تعداد مبلغان دینی مازندران پاسخگوی نیاز تبلیغی استان نیست
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ روحانی طرح هجرت در مناطق مختلف استان بر ضرورت افزایش دایره تبلیغی در استان تأکید کرد.
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ روحانی طرح هجرت در مناطق مختلف استان بر ضرورت افزایش دایره تبلیغی در استان تأکید کرد.
 
وی با بیان این که این تعداد روحانی پاسخگوی نیاز همه مناطق استان نیست، افزود: در همین راستا از همه ظرفیت‌های موجود در مدارس علمیه به منظور ورود به فضای تبلیغی استان بهره خواهیم گرفت.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امروز شرایط تبلیغ دین در جامعه بسیار متفاوت‌تر از گذشته است، خاطرنشان کرد: بهره گیری از ظرفیت جوان حوزه‌های علمیه می‌تواند آثار مطلوبی در عرصه تبلیغ دین داشته باشد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که این تعداد روحانی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز تبلیغی هزاران روستای استان باشد، تصریح کرد: تنها راه ارائه خدمات دینی و فرهنگی به اقصی نقاط استان ورود طلاب جوان به عرصه تبلیغ دین است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در همین راستا از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه طلاب علاقه‌مند ورود به عرصه تبلیغ خبر داد و خاطرنشان کرد: این دوره‌های کوتاه مدت در هر یک از مدارس علمیه استان در حال برگزاری است.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که متأسفانه امروز شرایط فرهنگی جامعه به هیچ عنوان متناسب با ارزش‌های دینی کشورمان نیست، تصریح کرد: گسترش دایره فضای تبلیغی یکی از بهترین راه‌های مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه فضای امروز برخی مناطق توریستی استان به محلی امن برای فساد و بی بندوباری عده‌ای خاص تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: حضور سازمان یافته مبلغان دینی در این مناطق می‌تواند آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را به حداقل برساند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وضعیت فرهنگی استان امروز به مرز بحران رسیده است، بیان داشت: مسؤولان فرهنگی کشور باید برای رفع دغدغه‌های دلسوزان نظام و علمای دین همه توان اجرایی خود را به کار گیرند تا شاهد برون رفت از این وضعیت نابسامان فرهنگی باشیم./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات