۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۱۵۰۸۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نهادینه‌سازی حیا زمینه‌ساز گسترش حجاب و عفاف در جامعه است + صوت

نهادینه‌سازی حیا زمینه‌ساز گسترش حجاب و عفاف در جامعه است + صوت
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اگر حیا از طریق خانواده‌ها، مدارس و سایر مراکز تربیتی در جامعه نهادینه شود میوه آن گسترش عفاف و حجاب در جامعه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی استان، با قدردانی از اقدامات ناجا در راستای برخورد با مظاهر بی‌حجابی و ناهنجاری‌های اجتماعی، اظهار کرد: بی‌حیایی و بی‌غیرتی دو بلا و آفت خانمان‌سوز جامعه ما است.

وی با بیان اینکه ریشه بدحجابی و بی‌عفتی، بی‌حیایی است، اضافه کرد: ریشه این بی‌غیرتی‌ها از سوی مردان و بی‌عفتی‌ها از سوی زنان به این بازمی‌گردد که موضوع حیا و غیرت در جامعه ما کمرنگ شده است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی اگر حیا در جامعه نهادینه شود همه زیبایی‌ها دیده می‌شود؛ به‌گونه‌ای که با حیا می‌توان جامعه زیبایی را ترسیم و تنظیم کرد.

وی اضافه کرد: اگر غیرت در جامعه دینی پررنگ باشد جامعه‌ای مستقل و خودکفا و جوانمرد خواهیم داشت و به همین دلیل هم دشمن تمام تلاش خود را به این معطوف کرده که غیرت مردان و حیای زنان را کمرنگ کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: این‌ها می‌خواهند ایران را از مسیر آندلس به انحراف بکشانند؛ یعنی آندلسی کردن ایران یکی از برنامه‌های دشمنان جهانی ما است و موفق نمی‌شوند اما برای ما دردسرساز می‌شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دشمنان دیدند نمی‌توانند از سایر راه‌ها جامعه دینی ما را منحرف کنند درنتیجه از این دو راه وارد شدند.

وی با بیان اینکه این هجمه مقطعی نیست، افزود: این‌ها برای سوزاندان ارزش‌ها و اعتقادات مردم ما برنامه‌ریزی کرده و از این نقطه شروع کرده‌اند و قصد دارند این روند و رویه خود را تداوم دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اگر مرد غیرت و زن حیا نداشته باشد جامعه دیگر چیزی ندارد؛ زیرا در این صورت جامعه بدون هیچ عاملی مسیر انحرافی را به‌پیش می‌برد؛ ازاین‌رو اسلام به بحث حیا و غیرت توجه ویژه‌ای داشته است.

تعداد بازدید : 5

وی افزود: اینکه امام صادق (ع) 10 مورد را به‌عنوان مکارم اخلاق می‌شمارند و می‌فرمایند رأس این‌ها حیا است نشان‌دهنده جایگاه مهم و ویژه حیا در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید به ریشه‌های این آفت‌ها توجه کرده و مسائل را ریشه‌یابی کنیم، ادامه داد: باید با اهتمام بیشتر به تربیت در خانواده‌ها و مدارس و مراکز دینی، بحث حیا را در جامعه نهادینه کنیم؛ زیرا وقتی حیا درست شد عفت درست می‌شود و وقتی عفت فراگیر شد در آن صورت حجاب هم درست می‌شود و درواقع عفت میوه حیا و حجاب میوه هر دو است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات