۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۶۱۵۲۰۱
حجت الاسلام قائمی خبر داد؛

تقویت و توسعه رشته های تخصصی در حوزه علمیه مازندران

تقویت و توسعه رشته های تخصصی در حوزه علمیه مازندران
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران از تقویت و توسعه رشته های تخصصی در سطح مدارس علمیه استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مدیر و معاونان آموزش مدارس علمیه شرق استان با اشاره به ظرفیت بالای حوزوی استان، گفت: حوزه علمیه مازندران از دیر باز مهد پرورش عالمان و فرهیختگان دینی بوده است.
 
وی با بیان این که در مقطعی برخی شهرهای مازندران دارای چندین مدرسه علمیه بوده است، افزود: در حال حاضر نیز علیرغم همه محدودیت ها و مشکلات موجود، مدارس علمیه خواهران و برادران در شهرهای استان فعال است.
 
حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که هم اکنون 25 مدرسه علمیه در شهرهای مختلف استان به فعالیت علمی مشغول هستند، بیان داشت: حدود دو هزار طلبه نیز از پایه اول تا دهم در این مدارس علمیه به تحصیل علوم دینی اشتغال دارند.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین به فعالیت پنج مدرسه علمیه تابستانه در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: همزمان با فصل تابستان این مدارس علمیه شاهد برگزاری دوره های ارتقایی و تابستانه هستند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران به تقویت شاخص های علمی طی سال های اخیر در سطح مدارس علمیه استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر طلاب علاقه مند می توانند تا سطوح عالی و درس خارج را نیز در مدارس علمیه استان بگذرانند.
 
حجت الاسلام قائمی، تقویت شاخص های علمی در سطح مدارس علمیه و همچنین افزایش رشته های تخصصی در مدارس استان را از جمله مهم ترین برنامه های مدیریت حوزه علمیه استان عنوان کرد و گفت: با راه اندازی رسمی دروس خارج در برخی مدارس علمیه استان این فرصت برای ادامه تحصیل طلاب علاقه مند فراهم شده است.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از فعالیت 190 استاد تمام وقت در مدارس علمیه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مدارس علمیه استان ظرفیت های ارزشمند برای تربیت و پرورش طلاب نخبه و فاضل است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هم اکنون رشته های تخصصی به تناسب شرایط و امکانات موجود در برخی مدارس علمیه استان فعال است، بیان داشت: با توجه به استقبالی که طلاب از ورود به رشته های تخصصی در سال های اخیر داشتند، تقویت و توسعه این رشته ها از جمله برنامه های حوزه علمیه استان است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات