۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۱۵۲۶۸

سومین آزمون علمی سراسری حوزه‌های علمیه هند برگزار شد

سومین آزمون علمی سراسری حوزه‌های علمیه هند برگزار شد
نمایندگی جامعة‌المصطفی سومین آزمون علمی سراسری حوزه‌های علمیه را در 76 حوزه علمیه هندوستان برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آزمون علمی سراسری حوزه‌های علمیه به منظور آگاهی از میزان اثربخشی فرایند آموزشی و عملکرد تحصیلی طلاب حوزه‌های علمیه هندوستان، به صورت هماهنگ در بیش از 76 حوزه علمیه و مشارکت 2547 نفر از طلاب برگزار گردید.

از اهداف این آزمون می‌توان به ارزش‌یابی علمی و اطلاع از میزان پیشرفت تحصیلی طلاب، ایجاد فضای رقابت سالم علمی طلاب حوزه‌های علمیه، شناسایی وضعیت آموزشی حوزه‌های علمیه و رتبه‌بندی علمی مدارس وابسته به المصطفی، شناسایی ممتازین و استعدادهای برتر به منظور حمایت بیشتر و... نام برد.

شایان ذکر است 2547 طلبه از 76 مدرسه در سه سطح، به ترتیب سطح اول 1234 نفر، سطح دوم 915 نفر و سطح سوم 398 نفر در این آزمون امتحان شرکت کردند.

موضوعات اصلی آزمون شامل فقه، اصول، عقاید، تفسیر، نحو، صرف، تجوید و اخلاق بود و استادان نمایندگی المصطفی فرایند آن را از قبیل طراحی و تدوین پرسش‌ها انجام دادند.

گفتنی است برای همه طلاب شرکت‌کننده در آزمون کارنامه صادر خواهد شد و به طلابی که امتیاز 70 به بالا به دست آورند، گواهی قبولی در آزمون علمی اعطا می‌گردد. همچنین به نفرات اول تا سوم در همه سطوح، جوایزی نیز اعطا خواهد شد.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات