۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۱۵۴۰۴

برگزاری همایش «امام جواد الگوی برای جوانان» در نجف

برگزاری همایش «امام جواد الگوی برای جوانان» در نجف
همایش «امام جواد الگوی برای جوانان» در شهر مقدس نجف اشرف از سوی دفتر آیت الله نجفی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، همایش فکری و فرهنگی «امام جواد الگوی برای جوانان» از سوی مرکز مطالعات و تحقیقات معاصر دفتر آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای عراق و با همکاری موسسه «اندیشه تمدنی»  در شهر مقدس نجف برگزار شد.

در این همایش جمعی از علما و اندیشمندان اسلامی، نماینده دبیر کل اتحادیه ملی کردستان، شخصیت های دینی، عرب و کرد و نخبگان دانشگاهی و فرهنگی حضور داشتند.

حجت الاسلام شیخ عماد الازیرجاوی طی سخنانی در این همایش به اهمیت مطالعه و تحقیق پیرامون زندگانی امام جواد (علیه السلام) پرداخت و اظهار داشت: سیره، امامت، احادیث، افعال، علم، اخلاق، شهرت و تاریخ امام جواد (علیه السلام) باوجود دوران حیات بسیار کم ایشان، یک معجزه بسیار بزرگ بود.

وی افزود: تاریخ زندگانی امام جواد (علیه السلام) را مانند سایر ائمه اطهار (علیهم السلام) از حیث امامت، ولایت، علم و معرفت می داند که این مسائل درسی برای جوانان است.

شیخ الازیرجاوی خاطرنشان کرد که مرکز مطالعات و تحقیقات معاصر دفتر حضرت آیت الله شیخ محمد یعقوبی، تاکنون ده ها همایش را در استان های مختلف عراق برگزار و نزدیک به 300 کتاب را چاپ و منتشر کرده است.

محققان و اندیشمندان به زبان های عربی و کردی به بیان دیدگاه های مختلف خود پیرامون این موضوع پرداختند.

حاضران در پایان از دفتر حضرت آیت الله شیخ محمد یعقوبی و دکتر احمد البرزنجی رییس موسسه اندیشه تمدنی برای برگزاری این همایش تقدیر و تشکر کردند.

گفتنی است که آیت الله شیخ محمد یعقوبی در سپیده دم ولادت نبی ‏مکرم اسلام در سال 1339 هجری شمسی، مطابق با ‏سپتامبر 1960 میلادی در خانواده ای معروف به علم و ‏ادب و دینداری دیده به جهان گشود.

وی تا کنون تعداد زیادی از مسائل مهم علمی و ‏عملی را به رشته تحریر در آورده‌ و این مباحث را در ‏کتابی به عنوان فقه الخلاف در در مجموعه‌ای 7 جلدی و ‏شامل 45 موضوع منتشر نموده اند. از ویژگی های ‏مباحث ایشان بیان آراء بزرگان و قدما و اعلام معاصر ‏حوزه علمیه نجف و قم است.‏

این عالم عراقی دارای رساله‌ای علمی به نام (سبل السلام) ‏است که جلد اول آن در سال 1430 ه ق (1388 ‏هجری شمسی) نشر یافت که شامل احکام عبادات می باشد ‏این کتاب بارها تجدید چاپ شد.

ارسال نظرات