۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۶۱۵۴۲۷
آیت الله سلیمانی:

تقویت سنت مباحثه در حوزه موجب رشد علمی طلاب خواهد شد

تقویت سنت مباحثه در حوزه موجب رشد علمی طلاب خواهد شد
آیت الله سلیمانی با بیان این که مباحثه جهت فهم بهتر و دقیق‌تر دروس برای طلاب از اهمیت بالایی برخودار است،گفت: باید برنامه مباحثه در طول روز برای طلاب در نظر گرفته شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله محمد سلیمانی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب شرکت کننده در دوره ارتقایی مدرسه علمیه فیضیه مازندران، طلبگی را یکی از بهترین و ارزشمند‌ترین دوران زندگی معرفی کرد و گفت: طلاب باید با عمل به وظیفه طلبگی خود در جهت رضای الهی گام بردارند.
 
وی با بیان این که همه دغدغه طلاب باید کسب علم دین باشد، افزود: باید در کنار آموختن علم دین، توجه به اخلاق و تربیت نیز مورد توجه طلاب باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مهم‌ترین دغدغه علمای بزرگ حوزه تربیت و پرورش طلابی در تراز دین بوده است، خاطرنشان کرد: شخصیت بنامی در ادوار مختلف تاریخ در حوزه‌های علمیه تربیت و پرورش یافته اند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید همه توان و دغدغه خود را در جهت علم آموزی به کار گیرند، تصریح کرد: طلاب باید به شدت از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنند و همه توان خود را در مسیر علم آموزی به کار گیرند.
 
آیت الله سلیمانی با بیان این که طلاب هر چه می‌توانند ارتباط خود را با کلام الهی و ادعیه‌ها بیشتر تقویت کنند، بیان داشت: مأنوس شدن طلاب با مفاهیم ناب الهی که در قرآن و ادعیه‌ها نهفته است به موفقیت آن‌ها در علم آموزی کمک خواهد کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود همچنین بر ضرورت توجه و تقویت طلاب به سنت مباحثه در حوزه تأکید کرد و گفت: نباید برخی مسائل حاشیه‌ای موجب کمرنگ شدن این سنت‌های کهن در حوزه شود.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مباحثه جهت فهم بهتر و دقیق‌تر دروس برای طلاب از اهمیت بالایی برخودار است، خاطرنشان کرد: باید برنامه مباحثه در طول روز برای طلاب در نظر گرفته شود.
 
آیت الله سلیمانی با تأکید براین که وقت شناسی، برنامه ریزی و هدف گذاری در طول دوران تحصیلی برای طلاب از اهمیت بالایی برخودار است، تصریح کرد: متأسفانه برخی طلاب دون هدف مشخص و تنها برای کسب مدرک وارد حوزه می‌شوند که موفقیت مناسبی برای این افراد متصور نیست./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات