۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۱۵۵۷۶

آیت الله نجفی حفظ وحدت اسلامی در حج را مهم توصیف کرد

آیت الله نجفی حفظ وحدت اسلامی در حج را مهم توصیف کرد
یکی از مراجع تقلید خواستار کنار گذاشتن اختلافات در ایام حج شد و اظهار داشت که حفظ وحدت در این ایام بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، جمعی از حاجیان در ساختمان مرکزی بعثه حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی با این مرجع تقلید دیدار کردند.

حضرت آیت الله نجفی در این دیدار بر اهمیت خدمت و رعایت حاج حاجیان تاکید کرد و اظهار داشت که احکام حج دارای ابعاد فقهی و روحی عمیق و بزرگی است.

وی خواستار دعوت مومنین نسبت به انجام اعمال صحیح شرعی شد و تصریح کرد: انجام صحیح اعمال آثار بسیار زیادی بر فرد و اهداف سفر به مکه مکرمه دارد.

این مرجع تقلید حفظ وحدت را در حج ضروری دانست و خاطرنشان کرد که از اختلافات باید دست برداشت و بر حفظ صفوف میان مسلمانان تاکید وافری داشته باشیم.

وی افزود: برخی در پی مخدوش کردن چهره اصیل اسلام محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) هستند، همه باید در راستای کشف این گونه دسیسه ها مشارکت داشته باشند.

جضرت آیت الله بشیر نجفی، حج را یک همایش بزرگ و جهانی برشمرد و گفت: مبلغان و روحانیان کاروان ها باید از فرصت حج نهایت استفاده را ببرند و حاجیان را احکام دینی آشنا و ارتباطی میان مومنین و حوزه علمیه نجف ایجاد کنند.

وی در پایان از خداوند متعال حفظ حجاج بیت الله الحرام را مسالت کرد و اظهار داشت که امیدواریم حج امسال مایه خیر، برکت و عافیت برای مومنین باشد.

گفتنی است که بعثه مراجع تقلید عراق نظیر حضرت آیت الله سیستانی، شیخ اسحاق فیاض و سید محمد سعید حکیم و شیخ بشیر نجفی در ایام حج بسیار فعال است و خدمات مختلفی به حاجیان ارائه می کنند و همچنین مسؤولان این بعثه دیدارهای دو جانبه و چند جانبه دارند و به بررسی آخرین تحولات منطقه و جهان اسلام می پردازند.

گفتنی است که حاجیان کشورهای مختلف از چند روز قبل برای انجام اعمال حج به مکه و مدینه سفر کرده اند.

ارسال نظرات