۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۱۵۶۵۲
مسؤول آموزش مرکز تحقیقات زن و خانواده حوزه علمیه خواهران:

ثبت‌نام دوره غیرحضوری سرّ صدف ویژه بانوان طلبه آغاز شد

ثبت‌نام دوره غیرحضوری سرّ صدف ویژه بانوان طلبه آغاز شد
حجت‌الاسلام نادری دره‌کنی از آغاز ثبت‌نام دوره کوتاه‌مدت غیرحضوری «سرّ صدف؛ دریچه‌ای به یافته‌های نوین ناظر به پوشش اسلامی» ویژه بانوان طلبه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا نادری‌دره‌کتی اظهار کرد: مسئله پوشش زنان از جمله مواردی است که در حوزه علوم انسانی مورد مداقه قرار گرفته است. این امر بر حسب ساخت‌های اجتماعی زنان در جامعه ایرانی، از طرف طلاب علوم دینی نیاز به بررسی و توجه دارد، لذا معاونت فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در نظر دارد با مشارکت مرکز تحقیقات زن و خانواده دوره‌ای را با عنوان «سرّ صدف» با هدف واکاوی یافته‌های نوین ناظر به پوشش زنان برگزار کند.

وی افزود: این دوره با هدف تقویت و ارتقاء دانش و بینش مورد نیاز طلاب خواهر و جهت آشنایی بیشتر با مطالعات و پژوهش‌های روز در حوزه پوشش زنان برگزار می‌شود و گواهینامه‌های مربوطه از طرف مرکز تحقیقات زن و خانواده به شرکت‌کنندگانی که امتیاز لازم را کسب کرده باشند، اهداء خواهد شد.

مسؤول آموزش مرکز تحقیقات زن و خانواده ادامه داد: به جای امید بستن به طرح‌ها و برنامه‌های گسترده، پرهزینه و عموماً کم‌بازده دستگاه‌های اجرایی، باید به آموزش، فرهنگ‌سازی و مهارت‌پروری در این عرصه پرداخت.

وی با برشمردن دروس ارائه شده در این دوره کوتاه‌مدت تابستانی اظهار کرد: در این دوره ضمن مسئله‌شناسی حجاب در بین روشنفکران معاصر ایرانی، به مباحثی پیرامون سیاستگذاری فرهنگی در باب «حجاب» و «قرآن و حجاب» همچنین «مروری بر پرسش‌های نو در مطالعات اسلامی حجاب» پرداخته می‌شود. امید است که داوطلبین و علاقه مندان به این مباحث پس از پایان دوره بتوانند به بسیاری از پرسش‌های نو در عرصه پوشش زنان پاسخ مستند بدهند.

علاقه مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام، اطلاع از شرایط دوره و دریافت اطلاعات تکمیلی، به نشانی اینترنتی https://wrc.ir/sersadaf/home مراجعه کنند./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات