۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۶۱۵۶۸۴
با برگزاری آیین اختتامیه به میزبانی شهرستان دامغان؛

نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در استان سمنان به کار خود پایان داد

نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در استان سمنان به کار خود پایان داد
آیین اختتامیه نهمین جشنواره ملی رضوی استان سمنان با معرفی و تجلیل از ۲۶ نفر برگزیدگان این جشنواره در شهرستان دامغان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در آیین اختتامیه نهمین جشنواره ملی رضوی به میزبانی مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی دامغان که ظهر امروز با حضور جمع کثیری از مسئولان، شرکت کنندگان در این جشنواره و علاقمندان کتاب و کتابخوانی و فرهنگ رضوی برگزار شد، اظهار داشت: شرکت بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم استان سمنان در رده‌های مختلف سنی در این جشنواره گواهی بر عشق و ارادت آنان به شخصیت و سیره عملی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است.

سعید دهقانلو خاطر نشان کرد: نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی با انتخاب ۱۲ اثر با موضوع زندگی، شخصیت و سیره حضرت امام رضا (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س)، حضرت امام جواد (ع) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در سه رده سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به دو صورت فردی و خانوادگی و بخش‌هایی همچون، ترسیم نقاشی، ارسال فیلم موبایلی، معرفی کتاب دلخواه، سوالات چهار گزینه‌ای و ... در سطح کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی ظرفیتی بسیار مطلوب برای نشر فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) به ویژه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در جامعه است، اضافه کرد: در حال حاضر قریب به ۶۱ هزار نفر عضو ۵۲ کتابخانه عمومی زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و ۲۰ کتابخانه مشارکتی این استان هستند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان نیز در این مراسم شرکت قریب به چهار هزار و ۶۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم دامغان در نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی را نشان از توجه و علاقه مردم مؤمن این دیار کهن به سلطان سریر ارتضاء حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و فرهنگ کتابخوانی دانست و افزود: سال گذشته سه هزار و هشتصد نفر از دامغانی‌ها در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت نموده بودند.

محمد سلطانیه با اشاره به تجلیل از ۲۶ برگزیده شهرستانی این جشنواره در سه رده سنی و ۱۰ مورد از ارگانها، مدارس و ادارات فعال در امر برگزاری این جشنواره طی این آئین و قدردانی از مشارکت شهرداری دامغان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این جشنواره و گسترش فرهنگ مطالعه، خاطرنشان کرد: در شهرستان دامغان شش هزار و ۲۰۰ نفر عضو ۱۱ کتابخانه عمومی هستند که از این تعداد ۹ کتابخانه عمومی نهادی و دو کتابخانه عمومی مشارکتی است. /۹۷۷/پ203/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات