۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۱۵۷۳۲
رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس مطرح کرد؛

زیرساخت‌های خراسان جنوبی؛ نیازمند تزریق ۵ هزار میلیارد تومانی دولت

زیرساخت‌های خراسان جنوبی؛ نیازمند تزریق ۵ هزار میلیارد تومانی دولت
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های استان نیازمند تزریق بیش از ۵ هزار میلیارد تومان است و باید مشکلات ریلی و جاده‌های استان حل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، نظر افضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت دهه تولید ملی خراسان جنوبی اظهار داشت: ذخایر معدنی ارزشمندی در کشور است که می‌تواند جامعه را رونق دهد.

وی با بیان اینکه ذخایر معدنی و دسترسی به آب‌های آزاد در اشتغالزایی موثر است، گفت: نیروهای انسانی موتور متحرکه یک جامعه هستند و یک سرمایه محسوب می‌شوند.

رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی افزود: بر خلاف بسیاری از نظرها خراسان جنوبی استانی محروم نیست بلکه مظلوم است و باید پتانسیل‌های آن به شکوفایی و رونق اقتصاد تبدیل شود.

افضلی با بیان اینکه در این شرایط تحریمی باید در تولید و صنعت نقش مهمی ایفا کنیم، تصریح کرد: نفت یک ثروت بی زحمت است و همین نیز سبب شده در اقتصاد پیشرفت خوبی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: حدود 60 ماده معدنی در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود 49 ماده معدنی در استان خراسان جنوبی واقع شده است و خراسان جنوبی بهشت معادن کشور است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت معادن به بهترین شکل استفاده کرد و زیرساخت‌های معادن در استان برای سرمایه گذاری فراهم شود.

افضلی با بیان اینکه امروز 40 معدن در استان برق صنعتی ندارند، اظهار کرد: زیرساخت‌های معادن و حمل و نقل ریلی و هوایی در صنعت و سرمایه‌گذاری آن مهم است.

وی با بیان اینکه بسیاری از ماشین آلات صنایع فرسوده شده و حجم نقدینگی صنعتگران استان دچار مشکل شده است، گفت: زیرساخت‌های استان نیازمند تزریق بیش از 5 هزار میلیارد تومان است و باید مشکلات ریلی و جاده‌های استان حل شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین زیرساخت‌ها از وظایف دولت است و نباید این را تولیدکننده تامین کند، افزود: در جهت رونق توسعه استان مجمع نمایندگان استان با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و برخی از وزرای کشور جلسه خواهند داشت./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات