۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۶۱۵۸۶۹

استقبال بی‌سابقه دانشجویان از مؤسسه الهیات اسلامی برلین

استقبال بی‌سابقه دانشجویان از مؤسسه الهیات اسلامی برلین
مؤسسه الهیات اسلامی در دانشگاه هومبولت برلین با استقبال بی‌سابقه علاقه‌مندان به الهیات اسلامی مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، هانس کریستف کلر، سخنگوی دانشگاه «هومبولت» اعلام کرد که در حال حاضر ۲۴۰ دانشجو برای ترم زمستانی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ درخواست ثبت‌نام داده‌اند. این در حالی است که مسؤولان مؤسسه تنها برای ثبت‌نام ۸۰ دانشجو برنامه‌ریزی کرده بودند و به نظر می‌رسد که ۱۵۰ تا ۱۸۰ دانشجو امکان ثبت‌نام پیدا خواهند کرد.

مایکل بورگلته، مورخ بازنشسته دانشگاه هومبولت و مدیر مؤسسه الهیات اسلامی این دانشگاه در این باره اظهار کرد: تأسیس مؤسسه الهیات اسلامی در دانشگاه هومبولت، می‌تواند تأثیر خوبی بر پیشرفت این رشته داشته باشد.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ تاکنون برای انتخاب شش استاد این مؤسسه مشکلاتی وجود داشته و تنها یک نفر از آنها انتخاب شده‌ است. با این وجود، آنطور که بورگلته گفته است، این مؤسسه از ابتدای ماه اکتبر کار خود را آغاز خواهد کرد.

در عین حال، اساتید این مؤسسه باید به تأیید هیئت مشورتی برسند. هیأت مشورتی مؤسسه الهیات اسلامی دانشگاه هومبولت را نمایندگان شورای مرکزی مسلمانان، انجمن شیعیان و فدراسیون اسلامی آلمان تشکیل می‌دهند.

در کنار این گروه پژوهشگران حوزه اسلامی، محققان حوزه اخلاق اجتماعی، ولفگانگ هوبر، رییس سابق کلیسای پروتستان آلمان و معاون رئیس دانشگاه هومبولت نیز حضور دارند. در ابتدای کار مؤسسه، انتخاب اعضای هیئت مشورتی با مشکلاتی همراه بود.

به طور مثال، اتحادیه ترکی ــ اسلامی (دیتیب) از کار کناره‌گیری کرد. از سوی دیگر،  بسیاری در این سال‌ها به ترکیب هیئت مشورتی مؤسسه انتقاد کرده‌اند. آنها معتقدند که تنها انجمن‌های اسلامی محافظه‌کار در هیئت مشورتی این مؤسسه حضور دارند./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات